اقدامات هیجانی خروجی خاصی ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی بستر کرسی آزاد اندیشی و نظریه پردازی فراهم است، دانشگاه‌ها قوه عاقله جامعه هستند و باید جهت تقویت این قوه تلاش کنیم تا نقش آفرینی بهتری داشته باشد، نه اینکه اقدامات هیجانی انجام شود که خروجی خاصی ندارد.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اعتراضات دانشجویی اخیر اظهار کرد: با توجه به حادثه‌ای که برای خانم امینی رخ داد فضایی در کشور ایجاد شد و اعتراضاتی توسط افراد مختلف، دانشجویان و افکار عمومی به وجود آمد که مردم به شیوه برخورد با این خانم نقد داشتند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت در کشور وجود دارد که بستر نقد برای همگان فراهم شود، ادامه داد: متأسفانه این اعتراضات مورد سوءاستفاده دشمن قرار گرفت و استکبار جهانی قصد داشت در راستای فرصت به وجود آمده اهداف شوم خود را پیاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: فضای نقدی که در کشور ایجاد شد، می‌توانست منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، اما با بستری که به وجود آمد از فضای گفت‌وگو، نقد، تحلیل و قضاوت منطقی فاصله گرفتیم.

وی با بیان اینکه باید در بستر دانشگاه‌ها روی آسیب‌های اجتماعی و نحوه اصلاح آن بحث شود همچنین روش‌های متعدد مورد مطالعه قرار بگیرد، اضافه کرد: گروه‌های تخصصی از جمله علوم اجتماعی، فرهنگی، روانشناسی، علوم‌تربیتی باید این‌گونه مسائل را تحلیل کنند تا نقاطی که جامعه را دچار آسیب می‌کند، مشخص شود.

نجفی خاطرنشان کرد: این‌گونه اتفاقات می‌تواند بستر مناسبی برای اقدامات علمی، تحقیقاتی و منطقی باشد تا به شیوه‌های نوین متناسب با شرایط روز دست پیدا کنیم یا راهکارهایی برای نحوه مقابله با آسیب‌های اجتماعی پیدا کنیم و کمتر شاهد این‌گونه حوادث باشیم.

نقد و اعتراض بدون ارائه راهکار به جایی نمی‌رسد

وی با اشاره به اینکه نیازمند پژوهش، مطالعه و پایان نامه‌های تحقیقاتی در تمام زمینه‌ها هستیم، گفت: باید در رساله‌های دکتری مباحث و مشکلات جامعه را بررسی کنیم همچنین در زمینه اعتراضات اخیر موضوعات تحقیقاتی انجام دهیم. این بستر وجود دارد که به سمت تحقیقات حرکت کرده و به جامعه راهکار ارائه دهیم تا دچار آسیب کمتری شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: یکی از رسالت‌های ما در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها این است که افراد به‌صورت عمیق فکر کنند و از طرفی بتوانند، تحلیل کنند و راهکار ارائه دهند. نقد و اعتراض بدون ارائه راهکار و تحلیل درست اتفاق خاصی را رقم نمی‌زند؛ اگر نتوانیم به راهکارهای منطقی و شیوه‌های نوین مقابله با آسیب‌های اجتماعی برسیم در نهایت نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید گروه‌های تخصصی در دانشگاه‌ها راهکارهایی ارائه دهند، اضافه کرد: این اقدام در دانشگاه‌های دنیا عملیاتی شده است به گونه‌ای که مسائل و مشکلات را بررسی و تحلیل می‌کنند و در نهایت به دولت‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی راهکار ارائه می‌دهند و براساس آن عمل می‌کنند؛ مهم‌ترین رسالت دانشگاه علمی بودن آن است.

اعتراض ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

نجفی با اشاره به اینکه کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حال برگزاری است و دانشجویان در کلاس‌های درس حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: هنوز کلاس‌های برخی از ورودی‌ها شروع نشده است؛ اما اغلب کلاس‌ها تکمیل شده و در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در روزهای گذشته حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه اعتراضاتی داشتند، اما شعارهای ساختارشکنانه مطرح نشد و بیشتر نگاه اعتراضی داشتند. دانشجویان باید در راستای بحث و گفت‌وگو این مسائل را تحلیل کنند تا به خروجی‌های منطقی دست پیدا کنیم و برای جامعه راهکار ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی بستر کرسی آزاد اندیشی و نظریه پردازی فراهم است، دانشگاه‌ها قوه عاقله جامعه هستند و باید جهت تقویت این قوه تلاش کنیم تا نقش آفرینی بهتری داشته باشد، نه اینکه اقدامات هیجانی انجام شود که خروجی خاصی ندارد.

کد خبر 609871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.