روغن ارزان نشده است

رئیس اتحادیه لبنیات و مواد غذایی اصفهان با بیان اینکه تغییری در قیمت روغن خوراکی اتفاق نیفتاده است، گفت: برخی از شرکت‌ها خود اقدام به تخصیص تخفیفاتی می‌کنند.

محمدرضا امین‌الرعایا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از بیست‌ودوم اردیبهشت ماه امسال که افزایش قیمت روغن اعمال شد، ۱۰ درصد قیمت‌ها کاهش یافت و همچنان همان نرخ ثابت مانده است.

وی در پاسخ به این پرسش که مباحثی در مورد کاهش قیمت روغن مطرح بوده است، تصریح کرد: تا قبل از گرانی‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی، روغن مایع ۸۱۰ گرمی با قیمت ۸,۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

رئیس اتحادیه لبنیات و مواد غذایی اصفهان اضافه کرد: اما پس از آن همه برندهای ایرانی روغن مایع مخصوص پخت و پز ۸۱۰ گرمی را ۵۷ هزار تومان به توزیع کننده عرضه می‌کنند و با قیمت ۵۹,۵۰۰ تومان هم به مشتریان، فروخته می‌شود. درمورد روغن‌های سرخ کردنی هم با درصدی بیشتر اما بر همان روال قبل فروش انجام می‌گیرد.

به گفته امین‌الرعایا، روغن جامد پنج کیلویی نیز با نرخ ۳۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، در مواردی شرکت‌ها خود تخفیفاتی بر این محصولات اعمال کرده و با قیمت کمتر عرضه می‌شود.

وی در رابطه با میزان استقبال مردم نسبت به خرید این محصول گفت: قبلاً مصرف کنندگان خریدهای بیشتر و یکجا انجام می‌دادند اما اکنون تدریجی و برای مصرف هفتگی خرید می‌کنند وگرنه روغن محصولی است که نمی‌توان به کلی آن را از سبد خرید حذف کرد.

کد خبر 609859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.