شهدا حیاتشان را فدای ولایت کردند

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر نگاه به شهید و شهادت و از بین‌بردن روحیه شهادت‌طلبی در بین جوانان است، گفت: شهدا حیات‌شان را فدای ولایت کردند و امروز زنده نگه‌داشتن یاد آنها یعنی برپا داشتن علم اتحاد حول محور ولایت.

عطاالله خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زمانی که استکبار جهانی بعد از پیروزی درخشان جمهوری اسلامی در دفاع مقدس و پیشرفت‌های فراوانی که ملت ایران اسلامی به دست آورد، متوجه شد، نمی‌تواند با وجود این بیداری و روحیه ایثارگری و فداکاری مردم به طور مستقیم وارد جنگ با ایران اسلامی شود، به سمت راه‌های دیگری برای مغلوب کردن و تسلط بر مردم ایران رفت.

وی با بیان اینکه دشمن با تغییر رویه، صحنه جنگ را به عرصه‌های اقتصادی، خانوادگی، سیاسی و فرهنگی و به طور کلی جنگ نرم کشانید، افزود: جنگ نرم، جنگی است که در آن حتی یک گلوله هم شلیک نمی‌شود، چون هدف تغییر ذهن و باور مخاطب است و مهاجم تلاش می‌کند که ارزش‌های حاکم بر جامعه را از بین ببرد و الگوهای ملی و مذهبی جامعه را تخریب کند تا در نتیجه بی‌هویتی، تسلیم بودن در برابر اراده دشمن را بپذیرد.

این پژوهشگر دفاع مقدس اضافه کرد: اهداف دشمن ممکن نمی‌شود، مگر با شبهه‌افکنی و ایجاد تردید در باورها و ارزش‌ها و وارونه جلوه دادن حقایق، یعنی دوست را دشمن جلوه دادن و دشمن را دوست.

خلیلی با بیان اینکه در جنگ نرم نیازی به گلوله نیست، چرا که دروغ و تردید ابزار مناسب این نبرد مبهم هستند، گفت: مهم‌ترین حوزه اعمال و تأثیرگذاری قدرت نرم برای طرف مقابل، بهره‌گیری از رسانه‌ها و امکانات رسانه‌ای است که امروز به محل دروغ‌پردازی و ایجاد تردید و هدایت جوانان کشورهای جهان سوم به سمت ساختارشکنی و استحاله فرهنگی، ناامیدی، ناتوانی، هرج و مرج تبدیل شده است.

وی افزود: هدف دشمن از جنگ نرم فرهنگی، تغییر در باورها، ارزش‌ها، اعتقادات، تغییر انگیزه‌ها، شعارها، معارف انقلابی مردم جامعه است، چرا که باورها و اعتقادات موتور محرکه جامعه هستند و زمانی که تغییر کنند، انگار گذشته از ذهن افراد پاک و افکار دیگری جایگزین می‌شوند و وقتی نظام ارزش و فرهنگ جامعه دستخوش تحول و دگرگون بشود، الگوهای جامعه تخریب و فداکاری و عِرق به وطن از بین خواهد رفت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در جنگ نرم دشمن تلاش می‌کند که با تغییر نوع نگاه مردم، آنها به جای مقابله با دشمن و نظام سلطه به سوی دشمن سوق پیدا کنند و در خدمت او قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمن همچنین به دنبال تغییر نگاه به شهید و شهادت و از بین بردن روحیه شهادت‌طلبی در بین جوانان است، گفت: شهدا حیات‌شان را فدای ولایت کردند و امروز زنده نگه داشتن یاد آنها یعنی برپا داشتن علم اتحاد حول محور ولایت.

این پژوهشگر دفاع مقدس با تاکید بر اینکه آشنایی با پیام شهدا، نیاز امروز ما و به ویژه نسل جوان است، افزود: همان‌گونه که حضرت زینب (س) پیام‌آور قیام عاشورا بود و اجازه نداد این حرکت عظیم در تاریخ ناشناخته باقی بماند، ما هم امروز موظفیم پیام شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم تا آرمان‌های آنان زنده بماند.

کد خبر 609847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.