بازیافت هواپیماهای بازنشسته در همدان

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان با اشاره به احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان، گفت: تمام هواپیماهای کشور که از نظر استفاده قابل پرواز نیست و بازنشسته محسوب می‌شود، در سایت بازیافت هواپیمای شهر همدان جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد زارعی اظهار کرد: در این کارخانه ۶۰۰ نوع قطعات مکانیکی و الکترونیکی بازیافت می‌شود و پس از تفکیک مجدد قابل استفاده و فروش خواهد بود.

وی با بیان اینکه محل احداث کارخانه و سایت بازیافت هواپیمایی کشور در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در مجاورت فرودگاه بین‌المللی شهر همدان است، تصریح کرد: هزینه برآورد شده برای ساخت و تجهیز کارخانه بازیافت هواپیما حدود ۹ میلیارد تومان است و برای تجهیز پروژه سایت این کارخانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مکانی سایت پروژه و همچنین ظرفیت‌های ایده‌آل موجود مجاورت زمین طرح با فرودگاه و توانایی‌های بالقوه در ایجاد زیرساخت‌ها در مکان مذکور شهر همدان دارای ظرفیت مطلوب است و امکان ایجاد این پروژه در همدان وجود دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 609811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.