تولید خودروی ناقص به صفر رسیده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش برای پیگیری و ثبت کد رهگیری بر روی کالاها به منظور مباره با قاچاق خبر داد و گفت: تولید خودروی ناقص به صفر رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت کد رهگیری بر روی کالاها، اظهار کرد: به عنوان مثال از ابتدای امثال تا کنون ۱۸ میلیون کد رهگیری بر روی انواع لوازم خانگی ثبت شده و بر این اساس می‌توانیم به راحتی تشخیص دهیم که کدام کالا قاچاق است و کدام نیست.

وی همچنین با بیان اینکه لوازم یدکی خودرو و سیگار از دیگر اقلامی است که تلاش برای ثبت کد رهگیری بر روی آنها انجام شده گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۸۰ میلیون کد رهگیری بر روی لوازم یدکی خودرو ثبت شده است که این اقدام علی‌رغم جلوگیری از ورود و توزیع کالای قاچاق و بی کیفیت، به تولید با کیفیت خودرو نیز کمک می‌کند.

وزیر صمت به اقدامات مثبت انجام شده در حوزه تولید خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولید خودروی ناقص به صفر رسیده است و این در صورتی است که در آذرماه سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود داشت.

فاطمی امین افزود: با توجه به افزایش تولید در شرکت خودروسازی سایپا در حال حاضر خودروهای این شرکت بدون قرعه‌کشی به متقاضیان عرضه می‌شود و در شرکت ایران خودرو نیز اتومبیل تارا به‌زودی از قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

وی با یادآوری نمایشگاه اتومبیل مسکو و حضور موفقیت‌آمیز شرکت‌های ایرانی در آن نمایشگاه گفت: ۵۰ غرفه از ۵۵۰ غرفه آن نمایشگاه متعلق به شرکت‌های ایرانی بود که در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار امضا شد.

کد خبر 609809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.