تهران نقاط گردشگری، تاریخی و معماری ارزشمندی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران دارای نقاط گردشگری جالب و ارزشمندی از نظر تاریخی و معماری است، بازار بزرگ تهران اماکن بی‌نظیری همچون تیمچه حاجب الدوله، سرای حاج حسن، دالون دراز و کاروانسرای قزوینیان را دارد که مملو از نقشه‌های معماری و جذابیت‌های گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه دوازدهم مهرماه_ در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تقدیر از حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم در صحن علنی شورای اسلامی شهر، گردشگری و میراث فرهنگی را از جمله شاخصه‌های مهم برای هر کشوری دانست و اظهار کرد: بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ذیل ارتباط منسجم و مستقیم این مجموعه با شورای اسلامی شهر نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور موضوع مهمی است. ارتباط مستقیم با کسب و کار شهروندان و نیز شهرسازی و معماری که در شهرها با آن مواجه هستیم، مسائل بسیار فراوانی را داریم که در این دوره وزیر همکاری بسیار صمیمانه‌ای را با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران داشته است.

وی ادامه داد: در درخواست‌هایی تاکنون عنوان شده و همکاری‌های خوب و مؤثری انجام و موجب شده که بسیاری از گره‌های شهری از جنبه‌های مختلف باز شده و مشکلات شهروندان رفع شود و امیدواریم این رویه بیش از پیش تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به وجود کمیته تخصصی گردشگری در شورای ششم شهر و وجود سازمان گردشگری در شهرداری تهران، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی کامل در زمینه همکاری‌های مختلف با مجموعه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را دارد، چرا که این همکاری به نفع خود شهر و مجموعه مدیریت شهری است، لذا باید در این زمینه کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: شهر تهران دارای نقاط گردشگری جالب و ارزشمندی چه از نظر تاریخی و چه از نظر معماری است، بازار بزرگ تهران اماکن بی‌نظیری همچون تیمچه حاجب‌الدوله، سرای حاج حسن، دالون دراز و کاروانسرای قزوینیان را دارد که مملو از نقشه‌های معماری و جذابیت‌های گردشگری است و باید بستر گردشگری داخلی علاوه‌بر خارجی تقویت شده و این موضوع دچار فراموشی نشود.

چمران افزود: گردشگری داخلی هویت شهر را تثبیت می‌کند، در معماری و گردشگری حرف برای گفتن داریم. در دوره گذشته شورای اسلامی شهر بوستانی را پیش‌بینی کردیم که یک ایران کوچک در آن ساخته شود که در دوره پنجم مورد بی‌توجهی قرار گرفت و در این دوره مورد توجه قرار گرفته است. بخشی از این بوستان یک ماه گذشته افتتاح شد و امیدواریم بخش دیگر آن نیز در آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: بخشی از هویت شهر قدمت آن است که در جریان ساخت بوستانی که بر پایه معرفی ایران با نماهای مختلف است، مد نظر قرار گرفت، این بوستان در قسمتی قرار داشت که کوره‌های آج پزی از سالیان قبل در آن محدوده جغرافیایی بنا شده بود که توصیه و اصرار کردم این کوره‌ها نیز به عنوان یک نماد تاریخی نگهداری شود، چرا که در حال حاضر دیگر کسی وجود ندارد که چنین کوره‌ها و دودکش‌های آجرپزی را بسازد.

کد خبر 609787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.