نقش حمل‌ونقل عمومی در افزایش بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند

گزارش‌ها حاکی از آن است که آگاهی ارائه‌دهندگان حمل‌ونقل عمومی از مزایای سیستم‌های پویایی هوشمند همواره در حال افزایش است و از سوی دیگر، تقاضای مسافران برای دسترسی به اطلاعات در این زمینه در زمان واقعی نیز رو به افزایش نهاده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش بازار سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند عمومی در اروپا و آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۶ به ۳.۹ میلیارد پوند برسد. از سوی دیگر، متخصصان اینترنت اشیا نیز استدلال کرده‌اند که نرخ رشد سالانه ارزش این فناوری در اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی در اروپا از ۲.۱۲ میلیارد پوند در سال ۲۰۲۱، به میزان ۵.۸ درصد افزایش را تجربه خواهد کرد. بازار آمریکای شمالی نیز در سیستم حمل‌ونقل هوشمند عمومی با افزایش ۸.۱ درصدی در هر سال، از ۰.۷۶ میلیارد پوند در سال ۲۰۲۱ به ۱.۱۲ میلیارد پوند در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.

مدرن‌سازی حمل‌ونقل عمومی

محققان مدعی شده‌اند که همواره بر آگاهی ارائه‌دهندگان حمل‌ونقل عمومی از مزایای سیستم تردد هوشمند و تقاضای مسافران برای دسترسی به اطلاعات مربوط به حمل‌ونقل در زمان واقعی افزوده می‌شود و همین امر، دولت‌های اروپا و آمریکای شمالی را به سرمایه‌گذاری بیشتر برای بهبود و ترویج تردد عمومی سوق خواهد داد. در واقع، از سال ۲۰۲۲ مدیران شهرهای مختلف جهان، سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی هوشمند را در اولویت برنامه‌های خود قرار خواهند و از این طریق، مزایای اقتصادی بسیاری را به ارمغان خواهند آورد. به عنوان مثال، قانون زیرساخت دوحزبی ایالات متحده آمریکا، که در نوامبر سال ۲۰۲۱ وضع شد، مبلغ ۱۰۸ میلیارد دلار را به مدرن‌سازی شبکه حمل‌ونقل عمومی در سال‌های بین ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ اختصاص داده است که در نتیجه آن، نرخ اثربخشی کامپیوترهای دارای عملکرد موقعیت‌یابی جهانی و ارتباطات بی‌سیم به‌ویژه در مناطق شهری به سطوح بسیار بالایی رسیده است.

نقش حمل‌ونقل عمومی در افزایش بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند

گروهی از ارائه‌دهندگان بین‌المللی خدمات حمل‌ونقل به عنوان پیشگامان بازار برای ارائه رویکردهای سیستم تردد عمومی هوشمند با همکاری یکدیگر در تلاش هستند خدمات خود را از اروپا و آمریکای شمالی به سایر نقاط دنیا گسترش دهند و سیستم‌هایی کارآمد برای گسترش تردد عمومی ایمن و مقرون‌به صرفه به وجود بیاورند. سایر کمپانی‌هایی که سهم بزرگی از بازار آمریکای شمالی را از آن خود کرده‌اند نیز به‌زودی به ارائه رویکردها و خدمات خود در فرانسه و اروپا خواهند پرداخت.

کد خبر 609749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.