تملک ۶ واحد از املاک محدوده خانه ستارخان

شهردار تبریز با اشاره به تملک شش واحد از مجموع هشت واحد ملکی پیرامون خانه تاریخی ستارخان سردار ملی، گفت: با تکمیل تملک و تخریب واحدهای مسکونی پیرامون، مجموعه تاریخی گردشگری جدیدی تحت عنوان «باغ موزه ستارخان» در این محل احداث می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: ۱۳ واحد مسکونی در فاز نخست پروژه احیای خانه تاریخی «ستارخان» وجود داشت که با برنامه‌ریزی انجام شده آن را به هشت واحد تقلیل دادیم تا مسیر دسترسی به خیابان اصلی باز باشد.

وی با بیان اینکه از این هشت ملک، شش واحد تملک و کار پرداخت غرامت برای تخریب آنها نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دو واحد مسکونی باقیمانده نیز در آستانه توافق قرار دارد که مطابق برنامه‌ریزی قبلی تا یک ماه آینده با تأمین اعتبار هشت میلیارد تومانی تملک آنها نیز صورت خواهد گرفت.

شهردار تبریز اضافه کرد: طرح مطالعاتی این باغ‌موزه با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده است که پس از اتمام تملک واحدهای مسکونی پیرامونی، اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم در بودجه‌ریزی سال آینده ردیف ویژه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی کنیم تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در منطقه، قطب جدید گردشگری شهر تبریز نیز باشد.

وی با بیان اینکه تملک واحدهای مسکونی پیرامون خانه ستارخان، حفظ درختان موجود، احداث فضای سبز جدید و تأمین روشنایی محل، برنامه‌های مدیریت شهری برای باغ‌موزه ستارخان است، خاطرنشان کرد: خانه‌های تاریخی هویت و دایره‌المعارف اجتماعی کهن‌شهر تبریز در سال‌های گذشته است که مدیریت شهری در راستای حفظ و نگهداشت این میراث تاریخی و فرهنگی اقدام به تملک، مرمت و نگهداشت آنان کرده است.

هوشیار تاکید کرد: مدیریت شهری تبریز خود را در قبال حفظ و نگهداشت میراث فرهنگی و تاریخی شهر مسئول دانسته است، از این‌رو با تملک و مرمت خانه‌های تاریخی شهر، این مکان‌ها را برای بازدید عموم شهروندان آماده می‌کند.

کد خبر 609738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.