لزوم انتخاب بهورزان و مراقبان سلامت از نیروهای بومی و محلی

استاد پیشکسوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انتخاب بهورز با تحصیلات کم از منطقه بومی، به انتخاب بهورز با تحصیلات عالی از منطقه دیگر ارجحیت دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، حسین ملک‌افضلی در جمع معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کارگاه آموزشی مدیریت نظام شبکه، کسب سلامت در حوزه پیشگیری را با ارزش‌تر از سایر حوزه‌هاست دانست و اظهار کرد: معاونان بهداشت در جایگاهی هستند که منعطف به سلامت بوده و در توسعه انسانی ارزش فراوانی دارند. مخاطب شما یک جمعیت و اجتماع مردمی است و عمده کار شما در مناطق محروم و حاشیه شهرها است؛ بنابراین عدالت، محور کار شما است.

وی افزود: عشق، کار تمام وقت، حمایت‌طلبی، قاطعیت، انصاف، انضباط، حضور مرتب در استان‌ها، ارتباط خوب با سایر معاونت‌ها، دانش، اقتدار، کسب بودجه و امکانات، پایش، توانمندسازی، تشویق نیروها، انتخاب بهورزان و مراقبان سلامت از نیروهای بومی، ارائه خدمات فعال، نیازسنجی، رفتار خوب با پرسنل، پیگیری و بازدید بردن مسئولان محلی از مراکز بهداشت، از ویژگی‌های یک معاون بهداشت خوب و موفق است.

استاد پیشکسوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عشق بالاتر از انگیزه است؛ چراکه انگیزه از بین رفتنی است اما عشق به کار و حرفه از بین نمی‌رود، تصریح کرد: بهورزان و مراقبان سلامت را حتماً از نیروهای بومی و محلی که با اقوام و جمعیت منطقه سنخیت کامل دارند انتخاب کنید. انتخاب بهورز با تحصیلات کم از منطقه بومی از انتخاب بهورز با تحصیلات عالیه از منطقه دیگر ارجحیت دارد.

وی به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، توصیه کرد: برای اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌ها، هفته‌نامه داخلی منتشر کنید و از فواید حضور مداوم در فیلد غافل نشوید.

کد خبر 609725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.