تحقق ۱۷۰ درصدی بودجه سازمان حمل‌ونقل بار تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری تبریز از تحقق ۱۷۰ درصدی بودجه این سازمان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، فاضل نادری اظهار کرد: بودجه سالیانه سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری تبریز در سال‌جاری ۷۰ میلیارد ریال بوده است که با تلاش همکاران در شش ماهه نخست سال مبلغ ۵۴ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: در شهر تبریز ۱۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه وانت بار دارای مجوز فعالیت از شهرداری تبریز مشغول به‌کار هستند و اعمال جرایم برای خودروهایی که باربرگ ندارد و مغایر مشخصات محموله بوده است، طبق مصوب هیئت وزیران شامل جریمه نقدی به میزان ۳۵۰ هزار ریال و ۴۵۰ هزار ریال است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری تبریز ادامه داد: در راستای بازرسی‌های وانت بارهای بدون پروانه فعالیت یک دستگاه ماشین مجهز به دوربین ثبت تخلف در سطح شهر تبریز گشت‌زنی می‌کند و یک دستگاه خودرو ثبت تخلف دیگر نیز به‌زودی به ناوگان نظارتی سازمان اضافه خواهد شد.

وی در تشریح تسهیلات ارائه شده به وانت بارها، گفت: دریافت سهمیه سوخت بنزین فعالان ناوگان حمل‌ونقل بار درون شهری در گرو صدور پروانه‌های (اشتغال، فعالیت و بهره‌برداری شرکت‌ها) از سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری و حومه شهرداری تبریز و ثبت مشخصات رانندگان و ناوگان در سامانه مدیریت حمل‌ونقل عمومی ( www.utcms.ir) است.

نادری در خصوص بیمه وانت بارها حمل‌نقل درون شهری با بیان اینکه به‌تازگی سازمان بیمه تأمین اجتماعی لیست افراد بیمه شده در شغل وانت بارها را به شهرداری‌های کشور ابلاغ کرده است، اظهار کرد: در شهر تبریز حدود ۵۵۰۰ شهروند از طریق این شغل با معرفی از اتحادیه‌های زیر نظر وزارت صمت بیمه شده‌اند، از سوی دیگر طبق قانون، شهرداری متولی صدور پروانه فعالیت و معرفی وانت‌بارها به بیمه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری ادامه داد: افرادی که از این شغل بیمه شده‌اند ملزم به دریافت جواز فعالیت از شهرداری تبریز هستند، در غیر این صورت ادامه بیمه آنها با مشکل مواجه می‌شود. پایش میدانی ما نشان می‌دهد حتی برخی از این افراد شغل خود را تغییر دادند، همچنین ۹۰۰ نفر از کسانی که مجوز فعالیت دارند با معرفی ما بیمه شده‌اند.

وی ادامه داد: رانندگان وانت باری که پروانه فعالیت دارند، می‌توانند از طریق سازمان حمل‌ونقل بار درون شهری تبریز نسبت به ثبت نام جهت گازسوز کردن خودرو خود به صورت رایگان اقدام کنند.

کد خبر 609708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.