اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر از قم در ایام اربعین

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: در ایام پایانی ماه صفر بیش از ۱۰ هزار نفر مسافر از پایانه‌های این شهر با ۳۲۰ دستگاه اتوبوس در قالب کاروان‌های زیارتی و انفرادی به مشهد اعزام شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدرضا حسینی با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در ایام اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: پس از حدود دو سال محدودیت کرونایی، امسال با حجم عظیمی از مسافر در شهر قم روبه‌رو بودیم که بخشی از آن‌ها نیازمند خدمات حمل‌ونقل برون‌شهری بودند.

وی از اعزام ۱۰ هزار نفر مسافر و زائر از پایانه‌های مسافربری شهر قم به مشهد خبر داد و افزود: در روزهای پایانی شهریورماه و شهادت امام رضا (ع)، بیش از ۱۰ هزار نفر مسافر از پایانه‌های شهر قم با ۳۲۰ دستگاه اتوبوس در قالب کاروان‌های زیارتی و انفرادی به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به حضور چشم‌گیر مسافران پاکستانی، گفت: در این ایام شاهد حضور چشمگیر زائران پاکستانی نیز در شهر قم بودیم، به‌صورتی که روزانه بالغ‌بر هزار زائر پاکستانی از خدمات پایانه‌های مسافربری بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این ایام حدود دو هزار بسته فرهنگی به همراه بروشور با محتوای آداب زیارت حضرت رضا (ع) بین زائران مشهد مقدس توزیع‌شده است، گفت: در ایام اربعین حسینی (ع) نیز بالغ‌بر ۵۰ هزار و ۵۵۲ نفر مسافر با ۱۷۱۶ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی برون‌شهری از پایانه‌های شهر به‌خصوص پایانه مرکزی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

حسینی گفت: موکب پایانه مرکزی نیز روزانه به شش هزار مسافر خدماتی همچون آب‌خنک، چای، کیک و غذا به‌صورت صلواتی ارائه می‌داد، همچنین پایانه مرکزی در ایام اربعین و به مدت یک ماه به‌صورت شبانه‌روزی بود و تمام کارکنان به‌صورت شیفت‌بندی به زائران و مسافران خدمات‌رسانی می‌کردند.

کد خبر 609690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.