بازدید مدیران شهرداری شاهرود از سازمان مدیریت پسماند اراک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شاهرود با همراهی رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر از سازمان مدیریت پسماند اراک بازید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در جریان بازدید از سازمان مدیریت پسماند، تولید پسماند و مبارزه با معضلات زیست‌محیطی را وظیفه اصلی سازمان‌های مدیریت پسماند سراسر کشور دانست و اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری در سال جاری، اولویت کاری خود را تفکیک از مبدا پسماندهای خشک شهری قرار داده است و به همین واسطه برای نخستین بار فعالیت سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماندهای خشک «اکو» را در اراک را اجرایی کردیم تا گام مهمی به منظور حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

مهدی فدوی افزود: اپلیکیشن «اکو» در ابتدا فعالیت خود را در شهر مشهد آغاز کرده بود و پس از آنکه تمام آزمون و خطاها را پشت سر گذاشت با پیگیری‌های انجام شده فعالیت خود را در اراک آغاز کرد که بازخوردهای مناسب شهروندان را به دنبال داشت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر اپلیکیشن هوشمند اکو که از بیستم خردادماه سال گذشته در اراک فعال شده حدود ۶۷۹۲ خانوار را جذب کرده است که به صورت میانگین روزانه یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم پسماند خشک از مردم خریداری می‌کند و این امر به معنای کاهش دفع پسماند در اراک است.

فدوی، برنامه‌های آینده این سازمان را ضابطه‌مند کردن فعالیت زباله‌گردها دانست و تصریح کرد: امروزه پدیده زباله‌گردی به یک شغل تبدیل شده است و به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و اجتماعی شدن این موضوع دیگر نمی‌توان زباله‌گردی را نادیده گرفت یا با آن به صورت قهری برخورد کرد؛ بنابراین لازم است در قالب یک وظیفه فرهنگی اجتماعی برنامه عملیاتی برای فعالیت زباله‌گردها تدوین کرد تا هم وضعیت اجتماعی را تحکیم کند و هم به مسائل اقتصادی زباله‌گردها ضربه نزد.

در ادامه این جلسه درخصوص سایر همکاری‌های متقابل دو سازمان مدیریت پسماند شهرداری شاهرود و اراک تبادل‌نظر انجام و بر ادامه همکاری‌ها و ارائه توانایی‌های علمی شهرداری اراک به شهروندان شاهرودی تاکید کرد.

کد خبر 609684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.