کاهش ۲۰ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: حوادث رخ داده در سال جاری حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

عنایت‌الله راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای به‌روزرسانی آموزش نیروهای این سازمان برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، به عنوان مثال اجرای مانور یکی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: آموزش‌های ابتدایی به صورت روزانه انجام می‌شود و برای آموزش‌های در سطح بالاتر سعی می‌شود از استان‌های اصفهان و تهران مربیانی به چهارمحال‌وبختیاری دعوت می‌شوند تا نیروهای آتش‌نشانی شهرکرد از اطلاعات این افراد بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در سال جاری حوادث رخ داده در شهرکرد حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما درمجموع سالیانه نزدیک به یک هزار تا یک و ۱۰۰ عملیات از جمله عملیات امداد و نجات شامل تصادفات، حوادث آسانسور، سقوط از ارتفاع، نجات از چاه و عملیات‌های اطفای حریق توسط آتش‌نشانی شهرکرد انجام می‌شود.

راهنورد گفت: بعضی کمبودها در سایر تجهیزات آتش‌نشانی شهرکرد وجود دارد، به نحوی که عمر مفید تجهیزات به ویژه ماشین‌آلات ۱۰ سال است، اما ناوگان آتش‌نشانی شهرکرد بیش از ۱۰ سال عمر دارد و فرسوده محسوب می‌شود.

کد خبر 609646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.