تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به آتش‌نشانی سیرجان

شهردار سیرجان گفت: جذب نیروی انسانی، خرید تجهیزات و توسعه ایستگاهی در برنامه شهرداری قرار گرفته است و این کار مهم بر مبنای طرح جامع ایمنی شهر انجام می‌شود.

علی‌اکبر کریمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از افزایش بودجه سازمان آتش‌نشانی خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ مجموعه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان دو میلیارد تومان بود، اما به دلیل اهمیت حفظ سلامت و ایمنی شهروندان میزان اعتبارات در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه همکاری سازمان‌های مختلف شهر با حوزه پیشگیری، ایمنی و HSE در هنگام حوادث موجب کاهش خسارت می‌شود، افزود: لازم است واحد محیط‌زیست شهرداری با دیگر مجموعه‌ها به منظور ارتقای وضعیت محیط‌زیست شهری تعامل داشته باشد.

شهردار سیرجان با بیان اینکه واحد HSE و ایمنی شهرداری الگویی برای سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهر است، خاطرنشان کرد: افزایش رشد و توسعه شهر نیازمند ارائه خدمات بیشتر در حوزه ایمنی بوده و افزایش توان آتش‌نشانان در تمام ابعاد لازم است.

وی ادامه داد: جذب نیروی انسانی، خرید تجهیزات و توسعه ایستگاهی در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته است و این مهم بر مبنای طرح جامع ایمنی شهر سیرجان انجام می‌شود.

شهردار سیرجان گفت: قسمتی از تجهیزات آتش‌نشانی خریداری شده است، نردبان آتش‌نشانی از ضروریات است و خرید آن در دستور کار شهرداری قرار دارد.

کریمی‌پور با بیان اینکه پیشگیری یکی از سیاست‌های مهم شهرداری سیرجان است، تصریح کرد: عملکرد تمام دستگاه‌های فعال در حوزه پیشگیری باید به نحوی باشد که پیشگیری بر اتفاق اولویت داشته باشد و لازم است این تعامل میان تمام دستگاه‌ها و مسئولان شهر بیشتر شود.

شهردار سیرجان افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر به منظور تجهیز مجموعه آتش‌نشانی، می‌توان آرامش، آسایش و ایمنی بیشتری برای شهروندان سیرجانی فراهم آورد.

به گزارش ایمنا، سیرجان شهری تاریخی، صنعتی و راهبردی و مرکز شهرستان سیرجان در غرب استان کرمان است.

کد خبر 609642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.