معوقات بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهر اصفهان گفت: معوقات بازنشستگان از یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا مردادماه ادامه داد که مجموع مدت پنج ماه می‌شود، البته هنوز در این‌باره از سوی سازمان تأمین اجتماعی با این دلیل که نقدینگی موجود نیست، اقدامی انجام نگرفته است.

سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دولت پس از مباحث و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، افزایش مستمری بازنشستگان را براساس مصوبه شورایعالی کار پذیرفت و مشخص نبود با چه دلایلی مصمم به افزایش ۱۰ درصدی حقوق این قشر گرفته بود.

وی افزود: سرانجام با تلاش‌های صورت گرفته، واریز حقوق‌ها از شهریورماه طبق احکام جدید با افزایش ۳۸ درصدی به‌علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اعمال شد؛ آنچه مطرح است معوقاتی بوده که وعده پرداخت آن داده شده است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهر اصفهان، گفت: معوقات بازنشستگان از یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا مردادماه ادامه داد که مجموع مدت پنج ماه می‌شود؛ البته در این‌باره هنوز از سوی سازمان تأمین اجتماعی با این دلیل که نقدینگی موجود نیست، اقدامی انجام نگرفته است.

به گفته هاشمی، اقدام عاقلانه آن است که دولت قبل از هر واکنشی معوقات بازنشستگان را به‌جای پرداخت‌های خرد، به‌طور یکجا همراه با حقوق مهرماه پرداخت کند.

وی اضافه کرد: افزایش حقوق بازنشستگان از شهریورماه در حال انجام است و احکام آن نیز درسایت، بارگذاری شد.

کد خبر 609632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.