دکلره موجب شکنندگی مو می‌شود

یک دکترای شیمی آلی گفت: استفاده بیش از حد گاز کلر یا همان دکلره برای مو می‌تواند منجر به شکننده شدن تار مو، کاهش طراوت و کیفیت مو شود؛ البته این عوارض در بلندمدت نشان داده می‌شود و ممکن است طی چند سال اولیه با مشکلات ناشی از دکلره مواجه نشویم.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عوارض ناشی از استفاده بیش از حد گاز کلر، اظهار کرد: یکی از کاربردهای گاز کلر که امروزه در جامعه مشاهده می‌شود برای تغییر رنگ مو و دکلره کردن آن است.

وی افزود: متأسفانه امروز در بین بانوان استفاده بیش از حد دکلره مشاهده می‌شود و این عمل به سنین پایین‌تر نیز انتقال یافته است؛ درواقع دکلره با استفاده از گاز کلر صورت می‌پذیرد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: دانشمندان طی تحقیقاتی پیرامون استفاده از گاز کلر، دکلره را روی گل‌ها آزمایش کردند؛ درواقع دانشمندان برخی از گل‌ها را به گاز کلر آغشته کردند و متوجه شدند که این گاز تأثیرات بسیار نامطلوبی بر گل دارد.

وی اشاره کرد: طی این آزمایش، گل به مرور زمان شکننده‌تر شد و طراوت خود را از دست داد؛ بنابراین در صورتی که از گاز کلر برای تغییر رنگ موی انسان استفاده شود، قطعاً عوارض بدی به‌همراه خواهد داشت.

یوسفی در همین رابطه افزود: استفاده بیش از حد گاز کلر یا همان دکلره برای مو می‌تواند منجر به شکننده شدن تار مو، کاهش طراوت و کیفیت مو شود؛ البته این عوارض در بلند مدت نشان داده می‌شود و ممکن است طی چند سال اولیه با مشکلات ناشی از دکلره مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: گز کلر همیشه سمی است و خطرات بسیاری نیز به‌همراه دارد؛ بنابراین لازم است در استفاده از آن احتیاط کرد.

کد خبر 609586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.