جیمزوب تحولی بزرگی ایجاد نمی‌کند

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: نمی‌توان انتظار داشت که تلسکوپ فضایی جیمزوب با تصاویری که از اجرام مختلف کیهان در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد، تحول بزرگی در علم نجوم و کیهان‌شناسی رقم بزند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های تلسکوپ فضایی جیمزوب اظهار کرد: سایت مخصوص این تلسکوپ فضایی، اعلام کرده است که به‌طورمتوسط طی هر هفته یکی از تصاویر گرفته‌شده توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب را منتشر و در اختیار عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: معمولاً تصاویری که آنالیز و بررسی آن‌ها ساده‌تر از دیگر سوژه‌ها است در اختیار عموم قرار می‌گیرد، همچنین پس از انتشار تصاویر این امکان وجود دارد که افراد علاقه‌مند به این حوزه ایده‌های علمی خود را درخصوص تصاویر منتشر شده در سایت‌های مربوطه به اشتراک بگذارند.

این پژوهشگر علوم فضایی با اشاره به شرایط اشتراک‌گذاری ایده، تاکید کرد: با این وجود باید گفت که نمی‌توان هر ایده‌ای را نسبت به تصاویر جیمزوب به اشتراک گذاشت بلکه ایده باید براساس مباحث علمی مطرح شود و تنها در این صورت می‌توان ایده را در سایت‌های مختلف به بحث گذاشت.

وی در رابطه با عملکرد تلسکوپ فضایی جیمزوب گفت: با توجه به مسائل مطرح در این حوزه نمی‌توان گفت که تلسکوپ فضایی جیمزوب قرار است طی چند ماه دنیای علم را دگرگون کند بلکه تنها با کمک این تلسکوپ می‌توان به جزئیات بیشتری از کیهان دست پیدا کرد.

مرادی در همین رابطه ادامه داد: درواقع تصاویری که تلسکوپ فضایی جیمزوب در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد، تنها می‌تواند جزئیات بیشتری نسبت به سایر تلسکوپ‌های فضایی به‌نمایش بگذارد.

وی اشاره کرد: البته گاهی ممکن است دانشمندان نسبت به وجود برخی از اجرام پیش‌بینی‌هایی انجام داده باشند که در این صورت با کمک تلسکوپ فضایی جیمزوب می‌توان این اجرام را نیز مشاهده و بررسی کرد.

این پژوهشگر علوم فضایی تاکید کرد: نمی‌توان انتظار داشت که تلسکوپ فضایی جیمزوب با تصاویری که از اجرام مختلف کیهان در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد، تحول بزرگی در علم نجوم و کیهان‌شناسی رقم بزند.

کد خبر 609584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    جمله آخرش خیلی جالب بود!!