باید از اقدامات تحریک‌آمیز پرهیز شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز که می‌تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ناصر کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه‌پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق این مناطق به روسیه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه و بر مبنای مواضع اصولی خود، بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشورها به عنوان یک قاعده بنیادین حقوق بین الملل و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تاکید می‌نماید.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید از هرگونه اقدام تحریک آمیز که می‌تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آتش جنگ خانمانسوز اوکراین که بر اثر اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا، به‌وجود آمد، همچنان شعله‌ور است و تلاش‌های صورت گرفته به منظور کاهش تنش و منازعه، به خاطر اقدامات برخی طرف‌های ذینفع که منافع خود را در تداوم بحران و تنش دنبال می‌کنند، به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، از هرگونه تلاشی که برای حل و فصل صلح آمیز منازعه اوکراین صورت می‌گیرد، حمایت کرده است و همواره آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به این روند اعلام کرده است.

کد خبر 609581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.