بازنگری نکردن طرح جامع ترافیک فرصت‌سوزی برای شهر است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بازنگری نکردن طرح جامع ترافیک تهران، گفت: نبود طرح جامع به مفهوم حرکت در تاریکی است و شاید به نوعی فرصت‌سوزی برای شهر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری‌هاشمی امروز _دوشنبه یازدهم مهرماه_ در بازدید از شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در جریان روند پیشرفت پروژه‌های این شرکت قرار گرفت و با اشاره به اهمیت هوشمندسازی مدیریت ترافیک پایتخت و ضرورت ایمنی و انضباط‌بخشی به جریان ترافیک، اظهار کرد: ماهیت شکل‌گیری شرکت کنترل ترافیک شهر تهران سبب تحقق این دو محور مهم می‌شود، گاهی فلسفه وجودی شکل‌گیری شرکت‌ها و سازمان‌ها دچار استحاله می‌شود و به روزمرگی دچار می‌شوند.

وی ادامه داد: این شرکت باید با استفاده از فناوری‌های جدید و ابزارهای پیشرفته و هوشمند جریان ترافیک شهر را مدیریت و برای انضباط‌بخشی و ایمنی ترافیک برنامه‌ریزی کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از بازنگری نکردن طرح جامع ترافیک تهران، گفت: نبود طرح جامع به مفهوم حرکت در تاریکی است و شاید به نوعی فرصت‌سوزی برای شهر باشد.

وی تصریح کرد: اینکه بدانیم بازنگری این طرح چقدر به نفع اقتصاد شهر بوده است و چه نقشی در ارتقای ایمنی و مدیریت ترافیک و حفظ حقوق شهروندان و اصلاح زیرساخت‌ها دارد، به اجرای دقیق برنامه‌ریزی‌ها کمک خواهد کرد. معتقد هستم نبود این طرح و بازنگری نکردن آن منجر به هزینه کرد در مجاری نامناسب، فرصت‌های از دست رفته و خسارات مادی خواهد شد.

تشکری‌هاشمی افزود: اصلاح و بازنگری طرح ترافیک پس از گذشت ۴۰ سال اهمیت دارد و تمام پارامترها و شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ۴۰ سال پیش محدوده مرکزی شهر تغییر کرده است و برنامه‌ها باید متناسب با مسئله‌های روز باشد.

وی تردد انبوه موتورسیکلت‌ها را معضل بزرگ محدوده طرح ترافیک دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات گرفتار شدن در عادت‌ها است که به یک باره به بحرانی بزرگ تبدیل می‌شود، لذا باید تمام دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم دهند و با جدیت و به فوریت نسبت به کاهش و کنترل این معضل‌ها، چاره‌اندیشی و اقدام کنند.

کد خبر 609534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.