نیاز تربیت الگو برای جامعه/ طلبه باید خود را برای اهداف دینی وقف کند

فرزند ارشد آیت‌الله ناصری با اشاره به لزوم الگوبرداری از شخصیت پدر خویش، گفت: برخی افراد خود را وقف مسائل اجتماعی نمی‌کنند و در گوشه‌ای می‌نشینند که این امر یک آسیب برای جامعه اسلامی است، بنابراین باید از آیت‌الله ناصری الگوبرداری شود تا نسل جدید از انسان‌هایی همچون ایشان تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم بزرگداشت سالک الی‌الله آیت‌الله محمدعلی ناصری صبح امروز _دوشنبه یازدهم مهرماه_ در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و با حضور برخی از نخبگان تبلیغی حوزه علمیه اصفهان و مسئولان شهری برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفر ناصری، فرزند آن مرحوم در این مراسم اظهار کرد: پس از آن که اصول دین بر پایه‌های علمی متقن استوار شد، محتوایی به نام باور آن‌را حمایت کرد که باعث تربیت نفوس می‌شود، این علم در مجامع دینی در حال نشر است و سرمایه‌های آن حوزه‌های علمیه هستند.

وی با اشاره به نیاز تربیت الگو برای جامعه افزود: طلبه جوانی که وارد حوزه می‌شود در صورت تعلیم در اصول و فروع و حمایت ازنظر باور دارای شخصیتی عالی خواهد شد، خداوند در قرآن با داستان حضرت موسی (ع) درباره این الگو می‌فرماید: «او را برای خودم تربیت کردم» زیرا البته ابعاد مختلفی در زندگی حضرت موسی وجود دارد که منشأ ساختار الگویی است.

این استاد حوزه انبیای الهی را اسوه و الگوی مردم عصر حاضر دانست و گفت: در داستان حضرت عیسی (ع) نیز بخش مهم‌تر آن مادر حضرت عیسی است که الگویی برای زنان به‌شمار می‌آید زیرا با تمام نشیب و فرازها بار امانت الهی را به منزل رساند.

وی با اشاره به سختی‌های این راه ادامه داد: قرآن به نمونه‌هایی در این زمینه اشاره کرده اما هنر سالک الی الله این است که سختی‌ها و مشقات را تحمل کند و مسائل را با خدا بیان کند.

حجت‌الاسلام ناصری توجه به کیفیت تحصیل طلاب حوزه‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که به حوزه می‌آید و از امکانات استفاده می‌کند تا زمان خروج باید بداند که خود را یک‌بار به امام زمان (عج) فروخته است و باید خود را تنها در راستای اهداف دینی خود را وقف کند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از زبان مرحوم آیت‌الله محمدعلی ناصری تصریح کرد: آیت‌الله ناصری در ۱۴ سالگی به همراه خانواده به نجف رفت و همراه پدر شب‌ها ساعتی را به مطالعه می‌پرداخت.

این استاد حوزه انبیای الهی، فوت مادر را ضربه‌ای برای آیت‌الله ناصری دانست و افزود: در خانواده به‌جز ایشان، سه فرزند دیگر نیز وجود داشت و پدر نیز مشغول درس بود به همین دلیل وی به امیرالمؤمنین پناه برد و در حوزه شروع به درس خواندن کرد.

وی با اشاره به گرایش آیت‌الله ناصری در ابتدا به تحصیل اضافه کرد: وی گرایش تذهیبی و جوشش درونی به عشق امام زمان (عج) داشت و تعریف می‌کرد که گاهی در نجف به سمت مسجد سهله به عشق امام زمان (عج) می‌دوید و التهاب و علاقه داشت.

حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به لزوم الگوبرداری از این شخصیت، گفت: برخی افراد خود را وقف مسائل اجتماعی نمی‌کنند و در گوشه‌ای می‌نشینند که این امر یک آسیب برای جامعه اسلامی است، بنابراین باید از آیت‌الله ناصری الگوبرداری شود تا نسل جدید از انسان‌هایی همچون ایشان تربیت شوند.

وی ادامه داد: سال‌ها زمان خواهد برد تا روزگار تا فردی مثل این شخصیت مهدوی، مردمی، اجتماعی و همراه با نظام را تربیت کند، وی همواره این دعای خیر را داشتند و برای مشکلات مردم و این نظام را داشت.

کد خبر 609485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.