کمک‌هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان کشوری افزایش یافت

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش و بهبود کمک‌هزینه سفر بازنشستگان این صندوق، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی‌فرد با اشاره به درخواست بازنشستگان مبنی بر افزایش کمک‌هزینه و تخصیص وام به سفرهای بازنشستگی اظهار کرد: برای رفاه حال و ایجاد انگیزه در میان بازنشستگان، کمک‌هزینه سفر بازنشستگان کشوری برای سایر مقاصد به جز مشهد مقدس از ۵۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان برای هر شماره دفتر کل افزایش یافت.

وی افزود: بازنشستگان متقاضی سفر از استان‌های غیرهمجوار به مقصد مشهد مقدس، به جز پنج استان مبدا خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان، می‌توانند به ازای هر نفر و تا سقف دو نفر از کمک هزینه یک میلیون تومانی صندوق بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه از پانزدهم مرداد تا پایان شهریور امسال بیش از ۷۱۶ نفر بازنشسته و همراه تورهای این صندوق را ذخیره کرده‌اند، تصریح کرد: در این مدت، ۴۷۲ بازنشسته و همراه از تورها استفاده کرده و مابقی در حال استفاده از آن‌ها هستند.

وی اضافه کرد: تورهای تعریف شده این صندوق در دوره زمانی مورد بررسی، آب‌درمانی محلات، کیش، مشهد، گیلان و سرعین بوده است.

پیش از این نیز اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری چهار میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش به صورت قرض‌الحسنه خبر داده بود.

این تسهیلات بانکی به مبلغ چهار میلیون تومان با دوره بازپرداخت یک ساله و نرخ کارمزد چهار درصد به متقاضیان ارائه می‌شود و بازپرداخت آن یک ماه پس از پرداخت از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

کد خبر 609480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.