طرح مطالعاتی بار و کالا در تهران کلید خورد

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: فراخوان طرح مطالعاتی بار و کالا انجام شده است و تا یک ماه آینده به مرحله عقد قرارداد می‌رسد تا در بازه سال ۱۴۰۲ از نتایج مطالعات بهره‌مند شویم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا نوری با بیان اینکه شهرداری بر اساس ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مصرف سوخت کشور مصوب سال ۸۶ وظیفه اصلی را در حوزه مدیریت بار و کالا در شهر و حومه بر عهده دارد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر پس از تصویب این قانون، شهرداری آن چنان که باید در این حوزه ورود نکرده است و لازم است که این بازار تحت کنترل شهرداری تهران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در شهرداری به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر هستیم تا از طریق منابعی که از جیب شهروندان هزینه می‌شود، در راستای این توسعه سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا اگر این سرمایه وارد بازار نشود، شهرداری در سال‌های آینده با مجموعه‌ای مواجه است که هزینه کرده، اما از فواید آن استفاده نکرده است.

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل بار و کالا با چند طیف از موتورسواران، اتوبوس‌های بین شهری، وانت‌بارها و کامیون‌ها مواجه هستیم، گفت: مرکز مطالعات با همکاری وزارت کشور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تلاش کرده است پروژه مطالعاتی بار و کالا را کلید بزند تا چارچوب اقدامات را در این زمینه مدیریت کند.

وی افزود: در گام بعدی پیشبرد این طرح، به همکاری شهردار تهران، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت کلان‌شهر تهران نیاز داریم تا بتوانیم طرح را عملیاتی کنیم و شهرداری بتواند بهره‌برداری کافی را در حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشد و منابع شهر را به زندگی و جیب شهروندان بازگرداند.

کد خبر 609463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.