راه‌اندازی شاخص سرمایه‌گذاری و تاثیر اجتماعی برای کاهش تغییرات اقلیمی

آمریکا میزبان ابزار داده‌محور جدیدی خواهد بود که سازگاری با مقررات مربوط به تغییرات آب‌وهوایی را تسهیل می‌کند، امکان تصمیم‌گیری برای افزایش برابری را فراهم می‌آورد و سرمایه‌گذاری‌های مهم را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همکاری میان متخصصان فناوری اقلیمی با مرکز ارائه‌دهنده داده‌های مربوط به تغییرات آب‌وهوایی شهری ایالات متحده آمریکا به‌زودی به ایجاد شاخص سرمایه‌گذاری و اثرات اجتماعی منجر خواهد شد و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای و نظارت بر آلودگی هوا را در پی خواهد داشت. پس از ایجاد این شاخص، تمام شهرهای سراسر کشور قادر به اعمال مداخلات مؤثر برای کاهش آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی بر مناطق خواهد بود، ضمن این‌که امکان افزایش سرمایه‌گذاری‌های شهری برای انجام اقدامات مربوطه جهت شناسایی آسیب‌پذیرترین محله‌ها فراهم می‌آید.

شاخص جدید مکان‌هایی با بیشترین میزان آلودگی هوا را مشخص می‌کند که در نتیجه آن، مدیران می‌توانند تدابیر خود را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده در چنین مناطقی با دقت بیشتری اجرا کنند و بخش اعظم سرمایه‌های خود را به آن‌ها اختصاص دهند. در واقع، مدیران آمریکایی در نظر دارند از طریق رویکرد جدید، سکونتگاه‌های افرادی با بیشترین آسیب‌پذیری در مقابل اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا را شناسایی کنند و به پیاده‌سازی اقدامات مربوطه در این مناطق بپردازند که این امر مانع از صرف هزینه‌های اضافی در سایر محله‌ها با سطح پایین این دو بحران خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است که افراد غیرسفیدپوست آمریکایی به میزان ۵۵ درصد بیشتر از سفیدپوستان کشور در معرض گازهای آلاینده نظیر دی‌اکسید نیتروژن هستند و همین امر، مشکلات سلامت بسیاری را پیش روی آن‌ها قرار داده است. از سوی دیگر، افراد کم‌درآمد نسبت به شهروندانی با درآمد متوسط و بالا به میزان ۳۰ درصد بیشتر هوای آلوده را تنفس می‌کنند و در نتیجه، از نظر سلامت قلب و عروق بسیار آسیب‌پذیرتر هستند. بنابراین، شناسایی این جوامع می‌تواند نقش مهمی در افزایش برابری سلامتی میان تمام مردم ایفا کند زیرا به مدیران امکان اولویت دادن به پیاده‌سازی اقدامات ضد تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا را در سکونتگاه‌های افراد آسیب‌پذیر می‌دهد.

راه‌اندازی شاخص سرمایه‌گذاری و تاثیر اجتماعی برای کاهش تغییرات اقلیمی

کد خبر 609452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.