دفاع مقدس فرهنگ ایثار و اخلاص را به ارمغان آورد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: جنگ تحمیلی با همه جنگ‌های دنیا متمایز و متفاوت بود، جنگ معمولا خشونت می‌آورد، اما جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و اخلاص را به ارمغان آورد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، عطا ناوکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان هرمزگان اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که جنگ ما یک گنج بود، گنجی که هنوز ما نتوانستیم از آن به درستی بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم از این گنج بزرگ بهره‌برداری کنیم و به نسل جوان انتقال دهیم، به یقین متضمن بقای حیات انقلاب خواهد بود.

ناوکی تصریح کرد: باید شیرینی‌ها و تلخی‌های آن دوران را به نسل جدید انتقال دهیم تا بدانند دوران دفاع مقدس واقعاً مقدس بود.

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان گفت: جنگ ما با همه جنگ‌های دنیا متمایز و متفاوت بود، جنگ معمولاً خشونت می‌آورد، اما جنگ ما فرهنگ ایثار و اخلاص را به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس، فرهنگ ازخودگذشتگی، تدین، شب‌زنده‌داری و ولایتمداری را به جامعه و تاریخ منتقل کرد و امیدواریم به خوبی بتوانیم این فرهنگ‌ها را تبیین کنیم.

ناوکی گفت: دفاع مقدس، تقدس پیدا کرد، تقدس جنگ ما اخلاص، تدین و تقوای رزمندگان است.

این مقام مسئول ادامه داد: فرماندهانی که ما در دوران جنگ تربیت کردیم توسط حضرت امام خمینی (ره) در دوران جنگ خوش درخشیدند، حضرت امام (ره) به جنگ ما تقدس داد و دفاع ما را مقدس کرد.

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان گفت: ترویج فرهنگ ایثارگری مهم‌ترین وظیفه ما به‌شمار می‌رود، پیشکسوتان جنگ روایتگری خوبی از جنگ داشته باشند و صحنه‌های جنگ را به نسل جدید بشناسانند که دفاع مقدس بیش از پیش در تاریخ ماندگار بماند.

کد خبر 609420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.