نیروهای آتش‌نشان مباحث روز دنیا در حوزه ایمنی را یاد بگیرند

شهردار قم با تأکید بر توجه به معنویت در کنار مهارت‌های فردی، گفت: نیروهای آتش‌نشان باید به دو موضوع تقویت معنویت روحی و یادگیری مباحث روز دنیا در حوزه ایمنی اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار و گفت‌وگو با جمعی از آتش‌نشانان، اظهار کرد: اختصاص یک روز مشخص به نام آتش‌نشانی، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه معنوی و اجتماعی نیروهای آتش‌نشان در کشور است.

وی نجات جان و مال مردم را نخستین دغدغه مدیریت شهری دانست و افزود: تمام کارها در پیکره شهر مهم است و باید در جایگاه خود به وظایف عمل کنیم، اما نجات جان و مال مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و نیروهای آتش‌نشان‌ها باید جایگاه و قدر منزلت خود را درک کنند.

شهردار قم تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشان باید به حوزه معنویت توجه بیشتری داشته باشند و نگاه خود را از مسائل مادی دور نگه‌دارند و بدانند رزق حقیقی نزد خداوند است.

وی کار نیروهای آتش‌نشان را احیای جان مردم دانست و گفت: لحظه‌به‌لحظه کار نیروهای آتش‌نشان عبادت است و باید نیروهای آتش‌نشان علاوه بر جسمی ازنظر روحی نیز قوی باشند تا مسئولیت‌پذیری خوبی در وجود آنها ایجاد شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر انتخاب آتش‌نشانان قوی، گفت: نیروهای آتش‌نشان باید علاوه بر تقویت مهارت‌ها و دانش فردی، بر تقویت معنوی خود نیز اهتمام داشته باشند و برای آن‌وقت بگذارند.

وی تأمین تجهیزات به‌روز در سازمان آتش‌نشانی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در سازمان آتش‌نشانی برنامه به‌روز داشته باشیم و نیروها آموزش‌های به‌روز دنیا را ببینند و به مباحث جدید آشنا شوند تا همیشه آماده و آگاه باشند.

شهردار قم تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشان باید به دو موضوع تقویت معنویت روحی و یادگیری مباحث روز دنیا در حوزه ایمنی اهتمام داشته باشند.

کد خبر 609418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.