نجات بیش از ۴ هزار شهروند از حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، اقدامات انجام شده توسط این سازمان در راستای ایمنی شهروندان طی یک‌سال گذشته را تشریح کرد.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملکرد یکسال گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: از هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه امسال ۵۵۱ هزار و ۵۸۳ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است که از این تعداد، ۱۲ هزار ۱۵۲ مورد منجر به عملیات شده است و مابقی شامل مزاحمت تلفنی، موارد نامربوط به آتش‌نشانی، مشاوره‌های ایمنی و دیگر موارد بوده است.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای تماس با سامانه ۱۲۵ تنها برای حریق، حادثه و موارد ضروری، خاطرنشان کرد: در این مدت یک‌سال، ۳۲۲۹ استقرار توسط این سازمان انجام شده است که این اقدام در راستای افزایش پوشش ایمنی شهر و جلوگیری از اختلال ترافیک در روند خدمت‌رسانی انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از روز آتش‌نشان سال ۱۴۰۰ تا روز آتش‌نشان سال ۱۴۰۱، ۴۵۳۰ مورد گشت ایمنی توسط نیروهای این سازمان انجام شده است و ۷۲ هزار و ۷۰۹ نفر ساعت نیز آموزش تخصصی داخلی برای این نیروها برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد از موارد امدادرسانی سازمان آتش‌نشانی در یک‌سال گذشته مربوط به حریق و مابقی آن معادل ۵۹ درصد نیز حادثه بوده است، تاکید کرد: از ۱۲ هزار ۱۵۲ مورد امدادرسانی این سازمان در این مدت، ۵۰۴۴ حریق، ۴۹۶۶ حادثه و ۲۱۴۲ خدمات ایمنی بوده است.

کاوه‌آهنگران افزود: امدادرسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در فصل تابستان ۲۹ درصد، در فصل بهار ۲۳ و در فصول پاییز و زمستان نیز هر کدام ۲۴ درصد فراوانی داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن نیروهای این سازمان به محل حادثه سه دقیقه و ۵۲ ثانیه بوده است که آمار آن توسط سیستم ارائه می‌شود و استاندارد جهانی آن بیشتر از چهار دقیقه است، تاکید کرد: کاهش ۳۱ درصدی حوادث مربوط به آسانسورها، کاهش ۴۵ درصدی حوادث مربوط به کوهستان، کاهش هشت درصدی رؤیت مار، کاهش یک درصدی آمار تصادفات، کاهش شش درصدی حوادث اماکن تجاری و کاهش چهار درصدی حوادث مربوط به وسایل نقلیه از جمله آمار قابل توجه یک سال گذشته این سازمان است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در یک سال گذشته ۶۴۴ حریق وسایل نقلیه و ۵۳۳ حریق منازل مسکونی رخ داده است، گفت: در این مدت چهار هزار و ۶۵۸ نفر از شهروندان شامل ۵۷ درصد مرد و ۴۳ درصد زن توسط نیروهای آتش‌نشانی اصفهان از حادثه نجات یافتند که این موضوع می‌تواند بیانگر تلاش، سرعت‌عمل و اهمیت نجات جان شهروندان توسط این نیروهای خدوم باشد.

کد خبر 609414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.