تدوین پیش‌نویس نظام‌نامه پژوهش و مطالعات شهرداری مشهد

مدیرکل دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد از تدوین پیش‌نویس نظام‌نامه پژوهش و مطالعات خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محسن محمدی با اشاره به ضرورت توجه به رویکردها و چرخش‌های تحول‌آفرین جهان‌شهر برکت و کرامت مبتنی بر علم‌محوری در مدیریت شهری، اظهار کرد: تهیه نظام‌نامه پژوهش و مطالعات شهرداری مشهد با هدف ایجاد نظام هماهنگ، شفاف، تسهیل و تفویض فرایندهای پژوهش و مطالعات در شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این نظام‌نامه با بهره‌گیری از تجربه زیسته طی شده در تهیه سایر نظام‌نامه و دستورالعمل‌ها و مدل تعاملی، با در نظر گرفتن شبکه ذی‌نفعان در مرحله تهیه و تدوین قرار دارد.

مدیرکل دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد با اشاره به ارسال پیش‌نویس این نظام‌نامه به اعضای شورای اداری شهرداری برای اعلام نظر و دریافت نظرات و پیشنهادات، تصریح کرد: از نکات قابل توجه این نظام‌نامه تشکیل شورای پژوهش و مطالعات شهرداری مشهد با حضور نمایندگان استانداری و ایجاد شبکه استانی و ملی در حوزه پژوهش و مطالعات است.

وی با تاکید بر افزایش امکان مشارکت گروه‌های نخبگانی، تشکل‌ها و شهروندان در نظام پژوهش‌ها، مطالعات و ارتقای کیفی مطالعات تعریف شده پیش از تصویب از طریق دریافت و بررسی درخواست پیشنهاد «RFP» در نظام جدید، گفت: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش‌محوری در حوزه مدیریت شهری ضروری است.

کد خبر 609412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.