به شرکت‌های نفتی در عربستان و امارات فرصت می‌دهیم از این کشورها خارج شوند

در پی اتمام آتش‌بس موقت میان ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان و جنبش انصارالله یمن، نیروهای مسلح وابسته به این جنبش اعلام کردند، به شرکت‌های نفتی فعال در عربستان و امارات فرصت می‌دهند تا این دو کشور را ترک کنند.

به گزارش ایمنا، در پی اتمام آتش‌بس موقت میان ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان و جنبش انصارالله یمن، نیروهای مسلح وابسته به این جنبش اعلام کردند، به شرکت‌های نفتی فعال در عربستان و امارات فرصت می‌دهند تا این دو کشور را ترک کنند.

این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند، اگر همچنان عربستان و امارات به محرومیت ملت یمن از منابع خود اصرار داشته باشند، نیروهای مسلح این کشور قادر خواهند بود ریاض و ابوظبی را از منابع خود محروم کنند و طرفی که ابتدا دست به چنین عملی بزند، به‌طور قطع ظالم است.

در این بیانیه آمده است: در صورتی که کشورهای متجاوز به آتش‌بس پایبند نباشند، ملت یمن اجازه دارد از ثروت نفتی خود به نفع حقوق خود بهره‌برداری کند و به شرکت‌های نفتی فعال در عربستان و امارات فرصت می‌دهیم کارهای خود را تنظیم کنند و از این کشورها خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه چیز احتمال دارد؛ زیرا موضع ملت ما حق است و در صورتی که راه‌های مسالمت‌آمیز برایش مسدود شود این قدرت را دارد که حقش را بگیرد.

شورای عالی سیاسی یمن هم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که "نیروهای ما فرودگاه‌ها، بنادر و شرکت‌های نفتی متعلق به کشورهای متجاوز را در تیررس خود قرار خواهند داد."

با وجود تلاش‌های بین‌المللی برای تمدید و گسترش آتش‌بس در یمن و منتهی شدن آن به صلحی پایدار، این آتش‌بس موقت روز یکشنبه _دوم اکتبر_ به پایان رسید.

دوم آوریل، آتش‌بس بین دولت مستعفی یمن و انصارالله آغاز و دو بار، هر بار به مدت دو ماه، تمدید شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 609407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.