لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر از عرصه‌های فضای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر از عرصه‌های فضای سبز این کلان‌شهر، گفت: شهرداری تنها متولی جمع‌آوری و ساماندهی این افراد نیست و چند دستگاه دیگر نیز باید به این موضوع ورود کنند، اما بعضی از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آسیب‌هایی که به عرصه‌های فضای سبز اصفهان وارد می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر خشکسالی که آسیب عمده‌ای به این عرصه‌ها وارد می‌کند، دو آسیب دیگر نیز در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به قطع غیرمجاز و سرقت درختان و آتش‌زدن فضاهای سبز شهری به‌عنوان بزهکاری‌های جدید حوزه فضای سبز، ادامه داد: در خصوص قطع غیرمجاز و سرقت درختان، مقام قضائی ورود کرده است و علاوه بر نظارت نیروهای سازمان پارک‌ها و فضای سبز، نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نیز نظارت لازم را برای جلوگیری از این اتفاق را انجام می‌دهند که در این خصوص چند مورد نیز دستگیری متخلفان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به‌رغم گزارش سازمان آتش‌نشانی مبنی بر عمدی بودن تعداد بسیار زیادی از آتش‌سوزی‌های اخیر عرصه‌های فضای سبز، تاکنون متخلفی در این خصوص شناسایی و دستگیر نشده است.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌های فضای سبز اصفهان در نقاط پرتراکم رخ می‌دهد، اضافه کرد: این نقاط محلی برای گذران زندگی و اسکان معتادان متجاهر شده است و زمانی که آتشی برای طبخ غذا و دیگر موارد افروخته می‌شود، به درختان و گونه‌های گیاهی سرایت می‌کند.

عرفان‌منش با بیان اینکه آتش‌سوزی درختان در سال‌های گذشته به شدت سال جاری نبوده است، تصریح کرد: خشکسالی خشک بودن عرصه‌های فضای سبز را تشدید کرده است.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از آتش‌سوزی عمدی درختان اصفهان، افزود: شهرداری به تنهایی متولی جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر نیست و چند دستگاه دیگر نیز باید به این موضوع ورود کنند، اما بعضی از دستگاه‌ها در این راستا به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

کد خبر 609397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.