شانس بالای زاهدی‌وفا برای کسب رای اعتماد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و عادلانه کردن دریافتی آنها اعلام کرد و گفت: وزیر تعاون باید با ایجاد منابع پایدار درآمدی، تأمین اجتماعی و صندوق وابسته به آن‌ را به مجموعه‌ای خودکفا تبدیل کند.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رأی اعتماد به وزیر کار اظهار کرد: گستره وظیفه وزارت کار و رفاه اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این وزارتخانه از نظر تنوع حوزه وظیفه منحصربه‌فرد است.

وی با اشاره به گستردگی وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از یک سو موضوع اشتغال، روابط کارگر و کارفرما و از سوی دیگر موضوع رفاه اجتماعی و صندوق‌های تأمین اجتماعی، عرض و طول شرکت‌های زیرمجموعه، حقوق سالیانه و بازنشستگان گستره وسیعی است که باعث می‌شود این وزارتخانه با انبوهی از مردم به شکل مستقیم، سالیانه و در لحظه ارتباط داشته باشد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم انتخاب یک وزیر قدرتمند برای این وزارتخانه مهم گفت: کسی باید سکان‌دار این وزارتخانه شود که بتواند تعامل خوبی را با قوای دیگر به ویژه مجلس داشته باشد تا در تصمیم‌گیری‌ها تکروی نکند یا خود را بی‌نیاز از مشورت نداند.

وی خاطرنشان کرد: در مدتی که زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست وزارت تعاون منصوب شده، ارتباط این وزارتخانه با مجلس برقرار بوده و توانسته است آرامش نسبی را بر فضای این وزارتخانه حاکم کند و با توجه به سابقه و تجربیات او به نظر می‌رسد شانس زیادی برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس داشته باشد.

نقدعلی مهم‌ترین اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و عادلانه کردن دریافتی آنها دانست و تصریح کرد: وزیر تعاون باید با ایجاد منابع پایدار درآمدی تأمین اجتماعی و صندوق وابسته به آن‌را به مجموعه‌ای خودکفا تبدیل کند، همچنین بتواند مطالبات خود را از مجلس دریافت کند و از سوی دیگر با سودده کردن شرکت‌های زیرمجموعه و جلوگیری از غارت منابع این شرکت‌ها، منابع مالی خوبی را برای خدمت‌رسانی و متعادل کردن حقوق بازنشستگان در اولویت خود قرار دهد.

کد خبر 609393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.