ایران ۹ _ لبنان صفر / صعودی که قطعی بود

تیم ملی فوتسال ایران از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتسال ایران امشب _یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱_ در آخرین بازی مرحله گروهی جام ملت‌ها از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه مقابل کویت قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد.

شرح بازی

تیم ملی فوتسال ایران قبل از بازی با لبنان از گروه c به عنوان تیم صدرنشین صعود کرده است و لبنانی‌ها شانسی برای صعود ندارند. دوتیم تا دقیقه ۵ نتوانستند خطری روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند، لبنانی‌ها بیشتر قصد کنترل بازی را دارند.

ایرانی‌ها توپ و میدان را در اختیار دارند و در دقیقه ۸، سالار آقاپور قفل دروازه لبنان را باز کرد. لبنانی‌ها موفق شدند چند بار به دروازه ایران برسند، اما ضربات آخر آن‌ها در چارچوب دروازه نبود. دروازه‌بان لبنان نقش زیادی در گل نخوردن تیمش ایفا کرد، لبنانی‌ها در حمله به صورت پاور پلی بازی کردند که ایرانی‌ها با توپ‌گیری به گل رسیدند. یکی از بازیکنان لبنان دچار مصدومیت شدید شد و از بازی بیرون رفت. لبنانی‌ها در این نیمه یک موقعیت خطرناک هم نداشتند و در نهایت نیمه اول با پیروزی ۴ بر صفر ایران تمام شد.

نیمه دوم

ایرانی‌ها نیمه دوم را با گلزنی جعفری شروع کردند، نخستین شوت در چارچوب لبنانی‌ها در دقیقه ۲۳ زده شد که خطرناک هم نبود. ایرانی‌ها تا دقیقه ۳۲ بازی ۸ گل به ثمر رساندند. باوجود اینکه این بازی حالت تشریفاتی دارد، اما شمسایی به دنبال پیروزی پر گل است. در نهایت پس از اتمام این بازی یک‌طرفه ایران با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید.

دقایق حساس

دقیقه ۴: شوت سالار آقاپور به بیرون رفت.

دقیقه ۶: پاسی به طیبی در محوطه جریمه لبنان رسید که این بازیکنان با یک چرخش با دروازه‌بان تیم حریف تک به تک شد، اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۸: شوت روی پای احمد عباسی را دروازه‌بان لبنان در اختیار گرفت.

دقیقه ۹: بازیکن ایران با جای گذاشتن دو بازیکن پاسی به احمد عباسی رساند، که این بازیکن هم با یک چرخش، شوتی به سمت دروازه لبنان زد که گلر حریف توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۱۰: سعید احمد عباسی در حالی که با دروازه‌بان لبنان تک به تک بود، شوت خود را به بیرون زد.

دقیقه ۱۲: به صورت شانسی توپ مقابل طیبی فرود آمد و این بازیکن در موقعیت تک به تک به دروازه‌بان لبنان قرار گرفت که شوت این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳: در حالی که لبنانی‌ها برای حمله پاور پلی کرده بودند، ایرانی‌ها با یک توپ‌گیری به دروازه لبنان رسیدند که بازیکن ایران ضربه‌ای به سمت دروازه خالی لبنان زد، اما کاپیتان تیم حریف مانع از گل‌زنی شد.

دقیقه ۱۶: تیر دروازه مانع از گلزنی جوان می‌شود.

دقیقه ۲۱: طیبی با دروازه‌بان لبنان تک به تک شد و شوت او را گلر دفع کرد.

دقیقه ۲۵: شوت جوان را دروازه‌بان لبنان با یک پا دفع کرد.

شرح گل

دقیقه ۸ (ایران): سالار آقاپور با یک حرکت در عرض و شوتی از راه دور به زیبایی توانست دروازه لبنان را باز کند.

دقیقه ۱۷( ایران): در حالی که بازیکنان لبنان برای حمله پاور پلی کرده بودند بازیکنان ایران با یک توپ‌گیری و ضربه طیبی به گل رسیدند.

دقیقه ۱۷( ایران): سعید احمد عباسی روی شروع مجدد از روی خط طولی شوتی زد که با برخورد به دفاع لبنان وارد دروازه این تیم شد.

دقیقه ۱۹( ایران): اولادقباد روی یک شوت از راه دور تعداد گل‌های ایران را به عدد ۴ رساند.

دقیقه ۲۱( ایران): شوت جعفری از راه دور به زیر طاق دروازه لبنان خورد و به گل تبدیل شد.

دقیقه ۲۷( ایران): اولادقباد توپی در عمق دفاع لبنان فرستاد که بازیار با یک اثرگذاری گلزنی کرد.

دقیقه ۲۸( ایران): دروازه‌بان لبنان جلو کشیده بود که کریمی با یک توپ‌گیری و شوت دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه ۳۲( ایران): جوان پاس خوبی به سالار آقاپور دهد و این بازیکن هم دروازه خالی لبنان را باز کرد.

دقیقه ۳۹ (ایران): طیبی با یک چرخش خود را در موقعیت تک به تک به دروازه‌بان لبنان قرار داد و گلزنی کرد.

کد خبر 609351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.