احداث خانه مشاوره برای شهروندان توسط شهرداری روتردام

شهرداری روتردام هلند متعهد شده است تا خدمات جدیدی برای تضمین سلامت روان شهروندان در آستانه جدایی فراهم کند؛ چراکه این رویداد می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کودکان وارد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری روتردام از راه‌اندازی یک سرویس جدید اطلاعات و راهنمایی برای تقویت روابط خانوادگی و مسائل مربوط به طلاق خبر داده است. جوانان و والدین می‌توانند برای کسب مشاوره در مورد روابط، فرزندپروری و جدایی به آنجا مراجعه کنند.

هدف این مرکز که با همکاری مرکز جوانان و خانواده روتردام ایجاد شده است، کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر پیرامون آن است.

هر سال هزاران خانواده در روتردام از هم جدا می‌شوند. نیازی به گفتن نیست که این روند ممکن است با کشمکش‌های بسیاری همراه باشد. اگر طلاق با توافق مسالمت‌آمیز و تفاهم متقابل به پایان نرسد، می‌تواند به والدین و فرزندان آنها آسیب جدی وارد کند. به همین دلیل است که در ماه ژوئن، این شهر هلندی یک مرکز ویژه را برای تسهیل این روند افتتاح کرده است.

احداث خانه مشاوره برای شهروندان توسط شهرداری روتردام

در این مرکز می‌توان با مشاوران اجتماعی و مربیان مجربی ملاقات کرد که مشاوره رایگان ارائه می‌دهند و زوج‌ها را در صورت نیاز به کمک و حمایت به مراکز مناسب ارجاع می‌دهند.

همچنین، خانواده‌ها می‌توانند در مورد نحوه مدیریت ناامیدی، خشم یا غم مشاوره دریافت کنند و در مورد چگونگی توافق آینده با شریک سابق خود در زندگی کمک بگیرند. والدین همچنین می‌توانند راهنمایی‌هایی را در مورد نحوه تنظیم برنامه فرزندپروری دریافت کنند.

این مرکز در کتابخانه مرکزی روتردام واقع شده است و روزهای چهارشنبه و جمعه و همچنین از طریق تلفن می‌توان به آن دسترسی داشت. حضور در این مرکز رایگان است اما نیاز به رزرو اولیه دارد.

کد خبر 609346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.