قدر سرمایه‌های ورزش را بدانیم

در برنامه سپاس اسطوره از احمد هنرمند، بازیکن و مربی کهنه‌ کار هندبال ایران و اصفهان در سالروز میلاد این پیشکسوت ارزنده ورزشی تجلیل شد.

به گزارش ایمنا، در سلسله برنامه‌های سپاس اسطوره، کارنامه درخشان احمد هنرمند، بازیکن و مربی سال‌های دور هندبال ایران و اصفهان در سالروز میلاد این پیشکسوت ارزنده ورزشی مرور و از سال‌ها زحمات و افتخارات ورزشی و هنری وی تجلیل شد.

حضور چهره‌های قدیمی ورزش اصفهان، بازیکنان قدیمی هندبال، مربیان سال‌های گذشته و پیشکسوتان این رشته از نکات قابل توجه این مراسم بود. چهره‌هایی همچون مهدی اخوان، بهمن البرزی، فرامرز می‌آبادی، بهزاد وقایع نگار، که گردهمایی آن‌ها در یک جمع صمیمی برای تجلیل از یک مربی قدیمی، جالب و دیدنی بود.

احسان بعیدی، معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: سپاس اسطوره در هر برنامه میزبان بزرگان و مفاخر ورزش اصفهان، ایران و آسیا بوده و تلاش ما این است که بستری باشیم تا قدر این سرمایه‌ها دانسته شود.

وی ادامه داد: نزدیک به هفت یا هشت دهه است که ورزش رسمی در کشور ما آغاز به کار کرده و وظیفه ماست که سرمایه‌هایی که در این سال‌ها به توسعه ورزش حرفه‌ای کمک کرده و شاگردان زیادی را تربیت کرده‌اند، پاس بداریم.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: استاد احمد هنرمند نیازی به معرفی ندارد، او بر تارک هندبال آسیا و ایران می‌درخشد و خوشحالیم که در زادروزش به مرور بخشی از کارنامه وی در ورزش و هنر پرداختیم.

حسن افتخاری، رئیس هیئت هندبال استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: آثار زحمات استاد هنرمند در پنج دهه اخیر به روشنی قابل مشاهده است. از دهه چهل تا امروز این آثار را در افتخارات و پرورش ورزشکاران و مربیان و داوران این رشته می‌بینیم.

وی افزود: بذر موفقیت هندبال اصفهان در دهه چهل به دست استاد هنرمند کاشته شد و آنچه امروز می‌بینیم نتیجه همین تلاش‌هاست که در دهه‌های بعد به همت شاگردان این استاد پیگیری شد.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتخاب سالن شهید سجادی در مرکز شهر، در کنار دبیرستان ادب و از بهترین نقاط اصفهان سنگ بنای مؤثری برای تربیت مربیان، بازیکنان و داوران هندبال بود که نقش استاد هنرمند در این راستا قابل ستایش است.

هنرمند، پدر هندبال ایران و اصفهان

در بخشی از این مراسم ارتباط زنده تلفنی با علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال نیز برقرار شد. پاکدل در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از برگزاری این برنامه اظهار کرد: ورزش ما مرهون تلاش‌های پیشکسوتان است چراکه اگر این عزیزان نبودند جایگاه ورزش ما اینجا نبود.

وی افزود: هنرمند، نقش اثرگذاری در هندبال اصفهان دارد و او را به‌عنوان پدر هندبال می‌شناسند. در سایر استان‌ها نیز برای پرورش بازیکن و توسعه این رشته تلاش‌های زیادی کرده است. افتخار می‌کنم در رشته‌ای مشغول به کار هستم که بزرگانی مانند استاد هنرمند در آن سال‌ها زحمت کشیده‌اند.

رئیس فدراسیون هندبال اضافه کرد: می‌دانم که امروز این مراسم افرادی حضور دارند که با قاطعیت می‌توان گفت نیمی از افتخارات هندبال کشور به همت آن‌ها به دست آمده است.

پاکدل خاطرنشان کرد: پیشکسوتان هندبال گنجینه ارزشمندی هستند که باید آن‌ها را حفظ کرد و قدر دانست و امیدواریم هندبال کشور از برکت این پیشکسوتان بهره ببرد.

از مرور کارنامه ورزشی تا نی‌نوازی هنرمند در جمع ورزشی‌ها

احمد هنرمند علاوه بر سابقه ورزشی، در هنر هم دستی بر آتش دارد و نی نوازی برجسته به شمار می‌رود. وی در این مراسم قطعاتی در دستگاه بیات ترک را اجرا کرد.

نماهنگی از زندگی ورزشی و هنری احمد هنرمند در این مراسم پخش شد و پس از آن گپ و گفتی صمیمانه و بیان خاطرات گذشته شکل گرفت.

احمد هنرمند خود نیز دقایقی به صحبت پرداخت. او خطاب به پیشکسوتان حاضر در مراسم گفت: هنر و ورزش را باید در کنار هم دنبال کرد. ورزش را باید برای سلامتی انجام داد و آنها که هر روز زمانی را برای ورزش اختصاص می‌دهند زندگی سالم‌تری دارند.

مهدی اخوان، پیشکسوت هندبال اصفهان در این مراسم اظهار کرد: «در دبیرستان درس می‌خواندم که گفتند رشته‌ای جدید به نام هندبال آمده است. بین ساعات درسی، برای ما کلاس هندبال برگزار می‌کردند. دعوت شدیم به ورزشگاه ادب، استاد هنرمند به من گفت تو فوتبالی هستی، برو بالا! من هم اصرار کردم و ایشان گفت یک سه گام برو. رفتم و این شد که وارد هندبال شدم تا امروز.»

وی گفت: اگر در ورزش هندبال به جایی رسیدم به علت نظم و انضباطی بوده که از استاد هنرمند یاد گرفتم. اخلاق ورزشی را همه ما از او یاد گرفته‌ایم و به شاگردی او افتخار می‌کنیم.

پیشکسوت هندبال اصفهان خاطرنشان کرد: امروز تحصیل کرده‌های زیادی در هندبال داریم که در مسند کارهای مدیریتی هستند و این نشان می‌دهد که ورزش حرفه‌ای برای هر کشوری لازم است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم کیک تولد استاد احمد هنرمند بریده شد و هندبالیست‌های سابق و پیشکسوتان امروز، عکسی نیز به یادگار گرفتند.

کد خبر 609279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.