۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
هری کین رکورد هانری را شکست

ستاره انگلیسی تیم تاتنهام علی رغم باخت تیمش در دربی شمال لندن، موفق شد رکورد مهمی به نام خود ثبت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورت مول، هری کین، مهاجم تاتنهام هاتسپر، رکورد تیری هانری برای بیشترین گل زده در دربی‌های لیگ برتر لندن را به لطف پنالتی خود در دیدار برابر آرسنال شکست.

کاپیتان تیم ملی انگلیس و مهاجم موفق تاتنهام با خونسردی، ضربه پنالتی خود را در استادیوم امارات تبدیل به گل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود تا یک رکورد به خصوص از خود در دربی‌های لندن به جا بگذارد.

گل کین، چهل و چهارمین گل وی در مقابل همتایان لندنی در طول دوران حرفه‌ای‌اش در لیگ برتر بود و حالا او به تنهایی بالاتر از هانری، اسطوره آرسنال در صدر قرار گرفت. مهاجم اسپرز قبلاً رکورد بیشترین گل زده در دربی شمال لندن را با زدن ۱۴ گل به خود اختصاص داده و بیش از هر بازیکن دیگری تاکنون مقابل توپچی‌ها گل زده است.

نکته جالب درباره آمار کین این است که نیمی از گل‌های او در دربی لندن از روی نقطه به ثمر رسیده و هفت پنالتی‌اش در برابر آرسنال نیز یک رکورد مشترک برای بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در برابر حریف خاص است.

علاوه بر این، گل هری کین باعث شد او به اولین بازیکنی تبدیل شود که ۱۰۰ بار خارج از خانه در لیگ برتر گلزنی کرده است. این بازیکن ۲۹ ساله اکنون با وین رونی، اسطوره منچستریونایتد در این لیست شش گل فاصله دارد و آلن شیرر، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر در رتبه سوم این لیست است.

با وجود رکوردشکنی‌های کین، آرسنال در نیمه دوم با گل‌های گابریل ژسوس و گرانیت ژاکا کنترل مسابقه را در دست گرفت و میکل آرتتا دربی شمال لندن را با پیروزی پشت سر گذاشت.

زمانی اوضاع برای تاتنهام و کنته غیرقابل کنترل شد که داور یک کارت قرمز به امرسون رویال داد. این پنجمین کارت قرمز آنها در لیگ برتر در ورزشگاه امارات است که رکورد باشگاهی بیشترین اخراج در یک ورزشگاه خاص در این رقابت‌ها را به ثبت رسانده است.

کد خبر 609269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.