انتخاب شعار «تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی» برای روز ملی پارالمپیک

به گفته دبیر اجرایی ستاد برگزاری روز ملی پارالمپیک، مراسم امسال روز ملی پارالمپیک با شعار «تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی» برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حسین شهریاری در نشست خبری که امروز _یکشنبه دهم مهرماه_ در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده این کمیته برای بیست‌وچهارم مهرماه، روز ملی پارالمپیک توضیحاتی داد.

وی با یادآوری که تا به امروز کمیته ملی پارالمپیک طی ۱۴ سال اقدام به برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک کرده است، گفت: مراسم امسال پانزدهمین مراسمی است که برای گرامیداشت روز ملی پارالمپیک برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری روز ملی پارالمپیک ادامه داد: گرامیداشت روز پارالمپیک از سال ۸۲ آغاز شد و در ادامه این کار شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۷ روز بیست‌وچهارم مهرماه را به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم به ثبت رساند ودر سال ۱۴۰۰ این روز دوباره تأیید شد.

شهریاری خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک ۲۷ نهاد و ۱۳ فدراسیون توجیه شده‌اند. برای برگزاری این دوره دو ستاد اصلی و فرعی طراحی کرده‌ایم. این نهادها و فدراسیون‌ها عضو ستاد اصلی است و سازمان‌های مردم نهاد جزو ستاد فرعی هستند.

وی ایجاد نشاط و شادابی، خروج از انزوا و گوشه‌گیری و ایجاد خودباوری، توسعه فکری و باور این موضوع که «ما می‌توانیم» را از اهداف مراسم روز ملی پارالمپیک دانست و گفت: هفت هزار نفر در تهران و ۶۰ هزار نفر در سایر استان‌ها در مراسم این روز شرکت می‌کنند. همچنین سه هزار نفر هم از میان دانش‌آموزان آموزش و پرورش عادی در این مراسم شرکت می‌کنند که جمعاً ۷۰ هزار نفر می‌شود. در طول این هفته تعداد ۳۰ برنامه در کشور اجرا می‌شود.

وی همچنین با یادآوری حضور «ماجد راشد» رئیس شورای المپیک آسیا در ایران که همزمان با مراسم گرامیداشت روز ملی پارالمپیک انجام می‌شود، گفت: یک گروه چهارنفره روز بیست‌وسوم مهرماه به ایران می‌آیند و سه روز حضور خواهند داشت. او بازدیدها و جلساتی خواهد داشت که دیدار با وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی پارالمپیک از جمله آنها هستند.

به گفته شهریاری، «تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی» شعار روز ملی پارالمپیک در سال جاری خواهد بود.

منبع: مهر

کد خبر 609236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.