‌راه‌اندازی کارخانه نوآوری اصفهان تا پایان سال آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان از راه‌اندازی کارخانه نوآوری اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش امروز _یکشنبه دهم مهرماه_ پس از برگزاری جلسه‌ای پیرامون راه‌اندازی مجتمع اصفهان هوشمند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی کارخانه نوآوری از جمله پیشران‌های اقتصادی استان اصفهان بوده است. اصفهان به عنوان یک زیست‌بوم فناوری در کشور شناخته شده و برترین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور بیش از ۲۵ سال است در آن فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از المان‌های فناوری که باید در استان مستقر شود، کارخانه نوآوری است، افزود: این کارخانه یک فضای کار اشتراکی ایجاد می‌کند که شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها با موضوعات مختلف در آن ساکن می‌شود.

معاون استاندار اصفهان گفت: از اوایل سال جاری تصمیم گرفته شد که کارخانه نوآوری در محل قدیم پژوهشگاه مواد و انرژی در خیابان امام خمینی (ره) استقرار یابد. این کارخانه به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در مجموعه ۱۳ سوله طراحی شده است که چهار هزار متر مربع از آن به واحدهای فناور فعال در زمینه ICT و فناوری فضایی و مابقی به استارتاپ‌ها اختصاص می‌یابد.

نقش اضافه کرد: قرار است بخش خصوصی سرمایه‌گذاری لازم برای راه‌اندازی این کارخانه را انجام دهد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح آن باشیم. به نظر می‌رسد راه‌اندازی این کارخانه به زیست‌بوم فناوری و حمایت از طرح‌های فناورانه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با جدیت به دنبال راه‌اندازی این کارخانه هستیم و مسائل موجود برای این کار نیز در شورای راهبری بررسی خواهد شد. راه‌اندازی این کارخانه به عملیات اجرایی بسیار نزدیک شده است.

معاون استاندار اصفهان گفت: مکان فعلی این کارخانه با تفاهم‌نامه‌ای که میان وزیر ارتباطات، معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور، استانداری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا شد، تخصیص یافت. برای راه‌اندازی این کارخانه نیازمند هم‌افزایی و همکاری میان ذی‌نفعان هستیم.

کد خبر 609231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.