بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس

بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس کدام تایم فریم است؟ آیا بهتر است از تایم فریم‌های پایین استفاده کنیم یا به تایم فریم‌های بالا برویم؟

در واقع این یک سؤال تخصصی نیست که صرفاً جوابی مشخص داشته باشد. هرچند که فاکتورهای هر تایم فریم متفاوت است و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما بازهم انتخاب تایم فریم باید بسته به شخصیت شما، روان‌شناسی بازار و استراتژی‌تان مشخص شود. حتی برخی اعتقاد دارند که باید مولتی تایم فریم کار کرد. که البته افراد بسیاری برای تأیید حرکت‌ها، به تایم فریم‌های مختلف سر می‌زنند. اگر یک معامله‌گر تازه‌کار هستید احتملا گیج شده باشید که در نهایت بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس کدام است. بگذارید کمی این موضوع را به لحاظ تخصصی بهتر بازکنیم تا کمی راهنمایی شوید.

تایم فریم چیست؟

اما ابتدا بهتر است کمی با مسئله تایم فریم به زبان ساده آشنا شویم. تایم فریم زمان قراردادی است که در طول آن زمان یک کندل باز یا بسته می‌شود. برخلاف تصور عموم هیچ تایم فریم اصلی وجود ندارد و حتی در پلتفرم‌های پیشرفته شما می‌توانید تایم فریم‌های خاصی تعریف کنید. مثلاً تایم فریم‌های استاندارد شامل تایم فریم روزانه، 4 ساعته، یک ساعته، 30 دقیقه، 15 دقیقه، 5 دقیقه و 1 دقیقه هستند. اما مثلاً شما می‌توانید سیستم خود را طوری تنظیم کنید که حتی کندل‌های 30 ثانیه یا 3 دقیقه را هم به شما نشان دهد. ساعت 12:30 شب به وقت ایران کندل روزانه اصلی بازار با بسته شدن بازار آمریکا بسته می‌شود و یک کندل جدید روزانه کارش را شروع می‌کند. همین کندل یک روزه که تا 24 ادامه دارد. در دل خود کندل‌های زیادی را جای می‌دهد. مثلاً کندل‌های 1 دقیقه‌ای که در فاصله یک دقیقه باز و بسته می‌شوند و در طول 24 ساعت که یک کندل روزانه در بازار زده می‌شود 1440 کندل یک دقیقه‌ای را می‌توانیم در بازار داشته باشیم. حالا شما همین مسئله را در تمام تایم فریم‌ها تصور کنید. هر زمانی که یک کندل باز شود و بسته شود را به آن یک تایم فریم می‌گویند. در برخی پلتفرم‌ها تایم فریم‌های استانداردی وجود دارد اما در برخی دیگر، تایم فریم‌ها کاملاً قابل تغییر است.

بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس

چطور بهترین تایم فریم برای ترید کردن را پیدا کنیم؟

اینکه بگوییم کدام تایم فریم برای ترید کردن مناسب‌تر است حرف اشتباهی است. انتخاب بازه زمانی مناسب عمدتاً به نوع استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. هیچ پاسخی وجود ندارد که به شما بگویید کدام تایم فریم بهتر است. از آنجا که ارتباط کاملاً مستقیمی بین استراتژی و تایم فریمی که استراتژی را در آن پیاده می‌کنید وجود دارد پس پاسخ این سؤال که بهترین تایم فریم برای ترید کردن در فارکس کدام است را باید در استراتژی خود جستجو کنید. همچنین تایم فریم به شدت به وضعیت احساسی شما بستگی دارد. اگر شما آدم صبوری هستید و نمی‌خواهید درگیر احساسات سریع معامله گران دیگر شوید، باید از تایم فریم‌های کوتاه دوری کنید. زیرا نوسانات در تایم فریم‌های پایین بسیار زیاد است و ممکن است شما را گمراه کند. اما افرادی که به معاملات سریع و کوتاه علاقه دارند و می‌توانند در روز تعداد زیادی معامله انجام دهند، معمولا به سمت تایم فریم‌های پایین‌تر می‌روند. در کل بیشتر معامله گران حرفه‌ای از ترکیب چند تایم فریم استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند که تایم فریم‌های بالا بسیار شفاف‌تر مسیر بازار را به آنها نمایش می‌دهد.

تایم فریم‌های پایین برای اسکلپ کردن

همان‌طور که گفتیم انتخاب تایم فریم به نوع استراتژی شما بستگی دارد. مثلاً افرادی که استراتژی ترید کردن آنها کوتاه مدت و اسکلپ کردن است معمولاً از تایم فریم‌های زیر 15 دقیقه استفاده می‌کنند. شخصیت تایم فریم‌های کوتاه، مخصوصا تایم فریم 1 دقیقه این است که به شدت نوسان‌های زیادی در آن اتفاق می‌افتد و اسکلپرها می‌توانند از نوسان‌های آن به خوبی استفاده کنند. معمولاً اسکلپرها در تایم‌هایی مانند 5 دقیقه یا نهایتاً 15 دقیقه، تحلیل مسیر را انجام می‌دهند و تایم 1 دقیقه ورود به معامله می‌کنند. هرچند که ترید کردن در تایم‌های کوتاه بسیار سخت و خطرناک است و باید در نظر داشته باشیم که نوسان‌هایی اضافی بازار در این تایم فریم‌ها به شدت احساس می‌شود. اما اگر شما یک اسکلپر حرفه‌ای باشید می‌توانید به راحتی از این تایم فریم‌ها برای موفقیت معاملات خود استفاده کنید. حتی برخی از اسکلپرهای حرفه‌ای را دیده‌ایم که در نهایت برای نقطه ورود خود از تایم فریم‌های 30 ثانیه‌ای نیز استفاده می‌کنند که جالبت توجه است.

تایم فریم‌های بالا برای معامله گران روزانه

اما تعریف بهترین تایم فریم برای معامله گران روزانه کاملاً متفاوت است. برخی از فاندامنتال کارها حتی تحلیل خود را از کندل‌های ماهانه شروع می‌کنند و به پایین می‌آیند. معامله گران روزانه یا آنهایی که حداقل چند روز علاقه دارند معاملات خود را باز نگهدارند. قطعاً کسانی هستند که به دنبال شکار حرکت‌های اصلی بازار هستند و از نوسان‌ها خود را می‌خواهند دور نگهدارند به همین دلیل درگیر حرکت‌های سریع و احساسی تایم فریم‌های پایین نمی‌شوند.

معمولاً این افراد نگاه اصلی‌شان به تایم فریم روزانه است و تحلیل خود را روی چارت روزانه انجام می‌دهند. سپس کم کم به تایم فریم‌هایی مانند 4 ساعته و یک ساعته می‌روند تا تأییدیه ها را بگیرند و نقاط ورود مناسب خود پیدا کنند. معمولاً هیچ تریدری را نخواهید دید که تنها از یک تایم فریم استفاده کند. به این کار مولتی تایم فریم می‌گویند که در پاراگراف بعدی بیشتر آن را توضیح خواهیم داد.

مولتی تایم فریم چیست؟

برخی از معامله گران نیز به مولتی تایم فریم معتقد هستند. یعنی شما یک جفت ارز را در تایم فریم‌های مختلفی بررسی می‌کنید. به صورت ساده. معامله گرانی هستند که تحلیل خود را از تامی فریم‌های بالا شروع می‌کنند و نقاط ورود و خروج خود را در تایم فریم‌های پایین انتخاب می‌کنند. مثلاً از روی تایم فریم 4 ساعته جهت معامله را تعیین می‌کنند و تایم فریم‌های 1 ساعته و 30 دقیقه‌ای تأییدیه‌های دیگرشان را می‌گیرند.

بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس

سپس در تایم فریم‌های پایین‌تر مانند 5 دقیقه و 1 دقیقه‌ای منتظر می‌مانند تا تأییدیه‌های ورود خود را کسب کنند و سپس وارد معامله شوند. معمولاً برای خروج نیز همین کار را انجام می‌دهند. زمانی که حس می‌کنند در تایم‌های بالا، حرکت اصلی روند متوقف شده است، در تایم فریم‌های پایین به دنبال بهترین نقطه برای خروج می‌گردند. پس همان‌طور که گفتیم برای چنین تریدرهایی، یک تایم به عنوان بهترین تایم فریم معامله در بروکر فارکس وجود ندارد زیرا آنها هم‌زمان از تحلیل چند تایم فریم استفاده می‌کنند.

نتیجه

در پایان احتمالاً پاسخ این سؤال که بهترین تایم فریم برای ترید کردن در بروکر جهانی فارکس کدام است را گرفته باشید. قطعاً فهمیده‌اید که تایم فریم‌های مختلف چه کاربردهایی دارند. شخصیت هر تایم فریم نیز با دیگری متفاوت است. شما در تایم فریم 4 ساعته انتظار دارید که مسیر شفاف‌تر باشد در حالی که در تایم فریمی مانند یک دقیقه فقط درگیر نوسان‌ها خواهید بود. پس از آنکه با شرایط هر تایم فریم و عوامل تأثیرگذار بر آن آشنا شدید، وقت آن رسیده است که تایم فریم مورد نیاز خود را با استراتژی‌تان هماهنگ کنید. شاید کلاً نیازی نباشد که به یک تایم فریم بسنده کنید و استراتژی شما نیاز به اجرای تحلیل مولتی تایم فریم داشته باشد. این هم روشی است که اتفاقاً تریدهای حرفه‌ای و بزرگی در جهان از آن استفاده می‌کنند.

کد خبر 609218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.