۶۰ درصد سهم شهرداری از جرائم راهنمایی رانندگی گم‌ می‌شود

شهردار تهران گفت: بسیاری از حقوق شهر از جمله ۶۰ درصد سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی در کوچه پس کوچه‌های دولت گم‌ می شود که باید آنها را پیگیری کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، علیرضا زاکانی در آئین تکریم و معارفه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه هدفی که امسال در بودجه دیده شد، ۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اولیه بود که سقف دوم آن ۶۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد و البته آنچه ما در شهرداری دنبال کردیم ۸۳ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: در شش ماه نخست از حد مورد انتظار شورای اسلامی شهر، در این مسئله عبور کردیم.

وی با بیان اینکه حوزه حمل‌ونقل به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پول لازم دارد تا به درجه‌ای از اعتبار و خدمت برسد، اضافه کرد: به غیر از حوزه حمل‌ونقل، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف کردیم؛ در واقع باید در کنار بودجه، از طریق مولدسازی امکانات و مشارکت این مسیر را ادامه دهیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه افق ما سال ۱۴۱۰ است و این سال را مبنای الگوسازی و نوسازی شهری بر محور حمل‌ونقل عمومی تعریف کردیم، گفت: برای نوسازی و بازسازی ناوگان باید یک برنامه جدی را طراحی کنیم و این اولین انتظاری است که وجود دارد؛ کارهای بسیار خوبی در یک سال گذشته از جمله در بحث ایمنی انجام شد و استمرار این کارها و در کنار آن سرعت بخشیدن به بازسازی و نوسازی حمل‌ونقل امری قطعی و ضروری است.

وی تحول در ارائه خدمت در موضوعاتی مانند لجستیک بار و مسافر و حمل‌ونقل ترکیبی و هوشمندسازی این حوزه را از دیگر نیازها برشمرد و افزود: توسعه شبکه حمل‌ونقل دیگر محور مهم اقدامات است تا بتوان افزایش ظرفیت ناوگان را در مسیر درست برای افزایش ظرفیت خدمت به کار گرفت.

زاکانی با اشاره به اینکه پایتخت برهم انباشتگی سنگین مشکلات دارد که ترافیک، آلودگی هوا، بد مسکنی و بی مسکنی مهمترین آنها است، گفت: در یک سال گذشته ۶۰ پروژه در قرارگاه حمل‌ونقل عمومی و پاک در داشبوردهای مختلف تنظیم شده است که باید در جهت انجام آن بتوانیم کارهای اساسی را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از حقوق شهر از جمله ۶۰ درصد سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی در کوچه پس کوچه‌های دولت گم می‌شود که باید آنها را پیگیری کنیم.

کد خبر 609217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.