ترندهای طراحی کاتالوگ در سال 2022 را بشناسید

کاتالوگ ابزار کاربردی و بسیار مهمی برای تبلیغات محصولات و خدمات ماست. سبک طراحی، رنگ‌بندی و محتوای متنی و بصری کاتالوگ نقش پررنگی در میزان تأثیرگذاری این ابزار برای جذب مخاطبین بالقوه و تبدیل آنها به مشتری دارد.

در گذشته آن طور که باید به طراحی کاتالوگ‌ها بها داده نمی‌شد، ولی حالا که جایگاه و نقش مهم آنها در تبلیغات و بازاریابی برند ما ثابت ‌شده، طراحان به‌ سمت ایده‌پردازی سبک‌های جدید برای طراحی کاتالوگ‌ها گرایش پیدا کرده‌اند. اگر طراح و گرافیست هستید و بخشی از وظایف شما طراحی کاتالوگ برای کسب و کارهای مختلف است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم ترندهای طراحی کاتالوگ در سال 2022 را با هم بررسی کنیم.

طراحی‌های مینیمال و سبک‌های ساده در کاتالوگ

یکی از پرطرفدارترین ترندهای طراحی کاتالوگ در سال 2022، طراحی‌های مینیمال و ساده است. خلاقیت و تجربه طراحان در ارائه این سبک طراحی‌ها نقش بسیار مهمی دارد. طراحی کاتالوگ حرفه ای به سبک مینیمال در کنار سادگی، محصولات را به زیباترین شکل ممکن به مخاطب معرفی می‌کند. هدف از طراحی مینیمال این است که با کمک طرح‌های ساده، راحت‌تر با مخاطبین ارتباط برقرار کنیم و در سریع ترین زمان ممکن، پیام برند خود را به آنان انتقال دهیم.

مهم‌ترین ویژگی سبک طراحی مینیمال استفاده از رنگ‌های محدود، تصاویر زیاد و نوشته‌های کمتر است. در این سبک طراحی، تصاویر در مرکز توجه و دید مخاطب قرار دارند و توضیحات متنی معمولاً در ساختاری متفاوت و خیلی کوتاه ضمیمه تصاویر می‌شوند. بنابراین برای طراحی مینیمال به هارمونی رنگ، توازن و ترکیب ساختار کاتالوگ دقت کنید.

استفاده از انواع مختلف تایپوگرافی در طراحی محتوا

استفاده از تایپوگرافی یکی از جدیدترین ترندهای طراحی کاتالوگ است. منظور از تایپوگرافی سبک‌های جدید در طراحی فونت‌های فارسی است. معمولاً این مدل فونت‌ها کاراکتر شخصیتی و هویت دارند. طراحان حرفه ای چند مدل فونت مختلف را با هم ترکیب می‌کنند و در بخش های استراتژیک کاتالوگ، مانند صفحه اول کاتالوگ، صفحات دسته‌بندی، متن زیرنویس تصاویر و همچنین کاور پشت استفاده می‌کنند.

تایپوگرافی برای مخاطبان جذاب است و توجه آنها را جلب می‌کند، به همین دلیل به یکی از ترندهای طراحی کاتالوگ در سال جدید تبدیل ‌شده است. فونت های فارسی بسیار زیبا و متفاوت هستند و زمانی که در فرم‌های جدید کنار هم قرار می‌گیرند، بیشتر به چشم مخاطب می‌آیند.

استفاده بیشتر از رنگ‌های درخشان و زنده در تم رنگی کاتالوگ

رنگ‌ها یکی از تاثیرگذارترین المان های طراحی کاتالوگ هستند که می‌توانند در کسری از ثانیه با ذهن مخاطبان ارتباط برقرار کنند. در ترندهای سال جدید برای طراحی کاتالوگ، استفاده از رنگ‌های درخشان و زنده در رنگ‌بندی صفحات داخلی، انتخاب تنالیته رنگ تصاویر، رنگ نوشته‌ها و همچنین رنگ کاور کاتالوگ به وضوح دیده ‌می‌شود. رنگ‌های درخشان و زنده قدرت بسیار زیادی در جذب مخاطب دارند و دقیقاً به همین دلیل است که برای انتخاب هارمونی رنگ کاتالوگ‌ها در صدر این لیست قرار گرفته‌اند.

ترندهای طراحی کاتالوگ در سال 2022 را بشناسید

استفاده از مدل‌های 3 بعدی در طراحی کاتالوگ

یکی دیگر از ترندهای طراحی کاتالوگ که در سبک‌های قدیمی کمتر آن را می‌دیدم، استفاده از مدل‌های سه‌ بعدی است. مدل‌های سه‌ بعدی برای کاتالوگ‌های خاص و خلاقانه استفاده می‌شوند و بیشتر شبیه یک اثر هنری هستند. در این سبک طراحی از المان های طبیعی برای طراحی ساختار کاتالوگ الهام می‌گیرند و به رنگ‌ها عمق می‌بخشد. استفاده از رنگ های روشن و شاد در طرح های 3 بعدی رایج است.

استفاده بیشتر از تصاویر واید و بزرگ

موضوع دیگری که در طراحی کاتالوگ‌ها به آن توجه ویژه شده، استفاده از تصاویر رنگی واید و باکیفیت است. استقبال عمومی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر اشتراک گذاری تصاویر (مانند اینستاگرام) باعث شد طراحان به این نتیجه برسند که برای تأثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب، باید به‌ سمت استفاده بیشتر از تصاویر باکیفیت و مهمتر از آن، تصاویر واید و بزرگ بروند. تصاویر تأثیر چشمگیری در جلب توجه مخاطب دارند و او را به مطالعه دقیق‌تر کاتالوگ تشویق می‌کنند. پس این مورد را هم فراموش نکنید!

جایگزینی فونت‌های قدیمی به‌ جای فونت‌های جدید

استفاده از فونت جدید و مدرن یکی دیگر از ترندهای طراحی کاتالوگ حرفه ای در سال 2022 است. شاید تصور کنید این موضوع نسبت به انتخاب رنگ‌ها و تصاویر اهمیت کمتری دارد، ولی انتخاب فونت مناسب هم به ‌اندازه تصاویر می‌تواند به جذابیت کاتالوگ اضافه کند. هدف از اجرای این ترند خوانایی بیشتر فونت‌های با اندازه‌های کوچکتر است. این فونت‌ها پیچیدگی خاصی ندارند، کاملاً ساده و مینیمال هستند و خوانایی بسیار خوبی دارند.

استفاده از خطوط زیبا در کنار اشکال هندسی در طراحی کاتالوگ

طی چند سال اخیر استفاده از خطوط در طراحی کاتالوگ‌ها رواج پیدا کرده، اما امسال به یکی از ترندهای اصلی تبدیل شده ‌است. در گذشته از این خطوط بدون توجه به معنا و مفهوم آنها استفاده می‌شد، ولی در سبک های طراحی 2022 از خطوط به‌ صورت هدفمند و برای راهنمایی مخاطبان به صفحات با درجه اهمیت بیشتر، تصاویر یا نوشته های مهم یا جلب توجه مخاطب به یک موضوع خاص در کاتالوگ استفاده می‌شود. از این ترند هم می‌توانید در طراحی های خود استفاده ‌کنید، فقط به ‌اندازه و به ‌جا!

استفاده از اشکال هندسی مختلف

و اما آخرین ترندی که باید با آن آشنا شوید، استفاده از اشکال هندسی است. معمولاً از اشکال هندسی در کنار خطوط استفاده می‌شود. نوع اشکال هندسی متناسب با قالب طراحی کاتالوگ انتخاب می‌شود. مثلاً اگر قالب طراحی کاتالوگ مستطیلی باشد، از اشکال مربع، مستطیل یا دایره استفاده می‌شود. اما در مورد طراحی هایی که مدرن و پیچیده هستند، اشکال شش ضلعی، هشت ضلعی یا حتی اشکال پیچیده‌تر هم استفاده می‌شوند. پس اگر اشکال هندسی و المان‌های خاص را در کاتالوگ‌های جدید دیدید، تعجب نکنید.

ترندهای طراحی کاتالوگ در سال 2022 را بشناسید

اهمیت چاپ کاتالوگ را فراموش نکنید!

امیدواریم نکاتی که در این مطلب با هم مرور کردیم برای طراحی کاتالوگ‌های جذاب و حرفه ای به شما کمک کنند. کاتالوگ ابزار بسیار خوبی است که حتی در غیاب شما، می‌تواند مانند یک فروشنده زبده یا بازاریاب حرفه‌ای عمل کند. البته چاپ کاتالوگ را هم نباید فراموش کنید. چاپ باکیفیت تکمیل کننده یک طراحی خوب است و می‌تواند کاری کند که نتیجه طراحی شما بیشتر بدرخشد.

اگر می‌خواهید یک کاتالوگ حرفه‌ای، باکیفیت و متفاوت داشته‌ باشید، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل ‌اعتماد برای چاپ کاتالوگ را باید در اولویت دوم بعد از طراحی کاتالوگ قرار دهید. در این مورد پیشنهاد ما تیم طراحی افراگرافیک است. این مجموعه به ‌صورت تخصصی در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ فعالیت می‌کند. اگر به‌ دنبال حرفه ای ترین خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ هستید، فقط کافی‌ست به نشانی afragraphic.com مراجعه کنید. کارشناسان افراگرافیک آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخ به سؤالات شما هستند.

کد خبر 609189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.