حقوق یک کارشناس فروش چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سازمانی که مسئولیت فروش و رشد کلی سازمان را بر عهده دارد، بخش فروش است.

افرادی که در این بخش کار می‌کنند، درک عمیقی از تمام محصولات و خدمات شرکت و همچنین دانش بالایی در مورد صنعت و مهارت‌های مورد نیاز برای فروش دارند. برای سازمان‌هایی که کالا و خدماتی برای مصرف کننده دارند، بسیار مهم است که افرادی متخصص در حوزه فروش استخدام کنند.

در حالی که علاقه نسبت به محصول و خدمات در کاربران را مارکترها ایجاد می‌کنند، این کارشناسان فروش هستند که کاربر مشتاق را به خرید ترغیب می‌کنند. در واقع، شرکت‌ها برای فروش بیشتر به حضور کارشناسان فروش متکی هستند. اما وظایف کلی کارشناسان فروش شامل چه مواردی می‌شود و این افراد در سازمان، چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم تا در صورت علاقه به این حوزه، دید خوبی نسبت به آن داشته باشید.

کار کارشناس فروش چیست؟

مسئولیت اصلی کارشناس فروش در بیشتر آگهی های استخدامی برای کارمند فروش، کمک به رشد و بهبود عملکرد شرکت است. این افراد معمولاً در رشته خود متخصص هستند و می‌توانند از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف فروش استفاده کنند و مشتریان را در مسیر خرید راهنمایی کنند. کار آنها معمولا شامل استراتژی‌های بازاریابی، فعالیت‌های تجاری و استراتژی‌های توسعه محصول می‌شود. کارشناسان فروش معمولاً برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی کار می‌کنند که محصول و خدماتی برای ارائه به مشتریان دارند و خب این شرکت‌ها در صنایع مختلف هستند.

یکی از مهم‌ترین وظایف کارشناس فروش این است که از صنعتی که در آن کار می‌کند، اطلاعات کاملی داشته باشد تا بتواند به تیم فروش و مدیران شرکت مشاوره دهد. اما دیگر وظایف و مسئولیت‌های کارشناس فروش شامل موارد زیر می‌شود:

  • ایجاد هماهنگی در تیم فروش و کمک به تیم در جذب نیروی جدید و آموزش آن.
  • ارائه و نمایش بی‌نقص محصولات و خدمات به مشتریان برای جذب آنها.
  • تجزیه و تحلیل عملکرد تیم فروش و برنامه‌ریزی جلسات آموزشی بر اساس تحلیل‌ها.
  • انجام تحقیقات بازار و به اشتراک گذاری یافته‌ها با تیم.
  • کار در کنار تیم برای ترسیم استراتژی‌هایی برای افزایش مشتریان.
  • کمک در تعیین اهداف تیم فروش و ایجاد انگیزه برای دست‌یابی به آنها.
  • ارائه پیش‌بینی‌های دقیق از فروش و تخصیص منابع به منظور تحقق اهداف.
  • مدیریت شبکه‌ای از فروشندگان و تامین کنندگان.
  • حفظ روابط عالی با مشتریان که مبتنی بر اعتماد است.
  • به روز نگه داشتن پیشرفت‌های بازاریابی.

درآمد کارشناس فروش

حقوق یک کارشناس فروش چقدر است؟

عوامل مختلفی باعث افزایش و کاهش درآمد کارشناسان فروش و دیگر افراد در تیم فروش در شرکت‌ها می‌شوند. میزان سابقه کاری، سمت شغلی، مدرک تحصیلی، نوع شرکت، موقعیت جغرافیایی شرکت، فعالیت اصلی شرکت، سایز شرکت و موارد دیگر، همگی در میزان دریافتی کارشناسان فروش اثر دارند.

اما با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از حقوق و دستمزد های بازار کار، میانگین حقوق کارشناسان فروش در سال ۱۴۰۰ در ایران ۶,۳۰۰,۰۰۰ تومان است. حقوق این افراد از ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

این در حالی است که میانگین حقوق مدیر بخش فروش ۱۰,۶۰۰,۰۰۰ تومان و در بیشترین حالت ۴۰ میلیون تومان به‌دست آمده است و این به خوبی نشان می‌دهد که میزان درآمد در حوزه فروش، با کسب تجربه و ارتقای شغلی می‌تواند زیاد شود و جای رشد بسیاری دارد.

آینده شغلی کارشناس فروش

وضعیت استخدام برای کارشناس و مدیر فروش در شهر تهران به گونه‌ای است که می‌توان میزان رشد این حوزه را به خوبی حدس زد. تقریبا در تمام آگهی‌های استخدامی هر ماه، تعداد زیادی از آگهی‌ها به استخدام کارشناس فروش ربط دارد.

اما طبق پیش‌بینی‌ها، حرفه کارشناس فروش بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹ در دنیا تا ۶ درصد رشد خواهد داشت که این میزان رشد، حدود دو درصد از رشد کل مشاغل بیشتر است. این نشان می‌دهد که فروش برای تمام شرکت‌ها، حرفه اول را می‌زند و برای افزایش میزان آن، نیاز به کارشناسان خبره در این امر است.

کد خبر 609185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.