۴۰ درصد منازل مسکونی و واحدهای تجاری فومن بیمه نیست

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: ۴۰ درصد از منازل مسکونی و واحدهای تجاری این شهر بیمه آتش‌سوزی ندارد؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی در اولین فرصت نسبت به بیمه کردن منزل و محل کار خود اقدام کنند.

امین خوش‌برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن در شش ماه نخست امسال به ۳۷۸ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر فومن در شش ماهه ابتدای امسال به ۲۶۹ مورد عملیات اطفای حریق اعزام شدند، افزود: از این تعداد آتش‌سوزی، ۴۱ مورد مسکونی، ۱۱ مورد تجاری، هفت مورد انباری، چهار مورد ساختمان اداری، دو مورد واحد صنعتی، ۱۴ مورد خودرو، شش مورد سیلندر گاز، شش مورد ترانس برق، ۱۱۷ مورد خار و خاشاک، ۴۸ مورد باغ، هشت مورد ضایعات و پنج مورد سطل زباله بوده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از منازل مسکونی و واحدهای تجاری در این شهر بیمه آتش‌سوزی ندارد؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی در اولین فرصت، نسبت به بیمه کردن منزل و محل کار خود اقدام کنند.

خوش‌برش خاطرنشان کرد: این واحد در زمینه تصادفات منجر به حبس پنج مورد، تصادفات منجر به حریق چهار مورد، تصادفات منجر به فوت یک مورد، اقدام به خودکشی دو مورد، محبوس شدن در آسانسور ۹ مورد، محبوس شدن در منزل هفت مورد، جا ماندن کلید ۲۶ مورد، نجات انسان از چاه یک مورد، رهاسازی حلقه و انگشتر هشت مورد، سقوط از ارتفاع یک مورد، نجات انسان از چاه یک مورد، نجات حیوانات از چاه پنج مورد، صید حیوانات موذی ۳۱ مورد، آب‌گرفتگی سطح شهر سه مورد، حوادث متفرقه شش مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: این تعداد عملیات در شهر و حومه شهر فومن انجام شده و واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در آتش‌سوزی‌ها و حوادث مختلف، کل این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری حوادث آتش‌سوزی، قبل از خارج شدن از منزل مسکونی و محل کار خود، لوازم برقی و گازی را کنترل و از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با ۲۵ نیروی انسانی، سه خودروی اطفای حریق، یک خودرو امداد و نجات و یک تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 609178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.