ایمنی در حوزه مدیریت پسماند قم ارتقا می‌یابد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر ارتقای ایمنی در حوزه مدیریت پسماند، گفت: برای نیروهای شاغل در محیط کارگاهی جهت جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، تمهیداتی همچون تجهیزات حفاظت فردی، آموزش‌های اعلام و ایمن‌سازی دستگاه‌ها و خطوط پردازش و تولید اندیشیده شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت ایمنی در حوزه پسماند، اظهار کرد: در زمینه ایمنی محیط‌های کارگاهی و مجموعه‌های دفن و خطوط پردازش پسماند، از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای این مهم استفاده شده است.

وی ادامه داد: در محیط کارگاهی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، برای نیروهای شاغل تمهیداتی مانند تجهیزات حفاظت فردی، آموزش‌های اعلام و ایمن‌سازی دستگاه‌ها و خطوط پردازش و تولید اندیشیده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم وجود گاز متان در عملیات و فرایند دفن پسماند را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر آن در شهرهایی کویری همچون قم به خاطر گرمای شدید هوا، احتمال آتش‌سوزی بالا است و به همین منظور با دفن به موقع به‌صورت روزانه و پوشش با خاک، تعداد آتش‌سوزی‌ها به حداقل رسیده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک مورد آتش‌سوزی در یکی از فرایندهای بخش تولید کود کمپوست در سایت البرز رخ داد که برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، عملیات پردازش سریع کود کمپوست در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته است.

کد خبر 609173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.