آغاز فعالیت مجدد شورای حل اختلاف شهرداری قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به فعالیت مجدد شورای حل اختلاف شهرداری این کلان‌شهر، گفت: مدیران و شهروندان می‌توانند تخلفات ماده ۱۶ را به این شورا ارجاع دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی در جلسه کارگروه ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهری، با اشاره به فعالیت مجدد شورای حل اختلاف شهرداری قم، اظهار کرد: مدیران مناطق می‌توانند تخلفات ماده ۱۶ استقرار مخازن فان، نحوه تخلیه و جمع‌آوری پسماند، فاضلاب، مسدودسازی انهار، زیباسازی و دیوارنویسی غیرمجاز را به این شورا منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات گذشته شورای حل اختلاف شهرداری این بود که هیچ اطلاعاتی از فرد متخلف ارائه نمی‌شد و امکان برخورد با متخلفان وجود نداشت که لازم است در دوره جدید مشکلات گذشته برطرف شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم شورای حل اختلاف را اهرمی قانونی در اختیار شهرداری دانست و تصریح کرد: مدیران نواحی و مناطق با استخراج کد نوسازی و شهرسازی افراد متخلف، امکان تشکیل پرونده و برخورد با این افراد را فراهم کنند.

وی ادامه داد: ماهیت این قبیل پرونده‌ها کیفری و حقوقی نیست، اما در جایگاه خود می‌تواند در مدیریت بهتر شهر و کاهش هزینه‌های جاری مؤثر باشد.

کد خبر 609167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.