اغتشاشات اخیر به ۵۰ دستگاه اتوبوس آسیب زد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل نیازمندی‌های فراوانی داریم، گفت: ۵۵ دستگاه اتوبوس در شهریور تحویل شهرداری تهران شده بود، اما در حوادث اخیر ۵۰ دستگاه اتوبوس آسیب دید که می‌توان گفت تأمین ۵۵ دستگاه را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _دهم مهرماه_ با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز _یکشنبه دهم مهرماه_ در نودوسومین جلسه شورای اسلامی شهر، بررسی لایحه ارسالی از شهرداری تهران مبنی بر «اعطای مجوز به شهرداری جهت انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی- اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران» را در دستور کار قرار دادند، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل نیازمندی‌های فراوانی داریم، جلسه‌ای برای تأمین اتوبوس‌ها برگزار شده است، اما نمی‌دانیم که باید تا چه اندازه شهروندان را برای تأمین اتوبوس منتظر نگه داریم.

وی با بیان اینکه ۵۵ دستگاه اتوبوس در شهریور تحویل شهرداری تهران شده است، تصریح کرد: در حوادث اخیر ۵۰ دستگاه اتوبوس آسیب دید که می‌توان گفت تأمین ۵۵ دستگاه را خنثی کرد.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه در پایان شهریور به شهرداری اجازه داده شد تا مبلغ چهار هزار میلیارد تومان برای خرید و تعمیرات اساسی استفاده کند، افزود: این لایحه جدید نیاز به بررسی دارد، اما از اعضای شورای اسلامی شهر می‌خواهم یک فوریت آن را تصویب کنند تا در کمیسیون به صورت جدی بر روی آن بحث شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران گفت: دولت شش هزار میلیارد تومان برای تأمین اتوبوس و مترو در سراسر کشور متعهد شده است که این فرصت استثنایی برای توسعه حمل‌و نقل عمومی است و باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری جهت انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی- اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران را با ۲۰ رأی تصویب کردند.

لطف‌الله فروزنده، معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری تهران در خصوص لایحه اعطای مجوز به شهرداری جهت انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی- اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، اظهار کرد: ۵۰ درصد اوراق مشارکت توسط دولت تعهد داده شده است و با تصویب شورای شهر می‌توانیم ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت رونق توسعه حمل‌ونقل عمومی به کار بگیریم.

کد خبر 609164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.