ضرورت آموزش به اقشار مختلف جهت ارتباط با ناشنوایان

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آموزش رانندگان اتوبوس و راهبران مترو برای کسب دانش مورد نیاز در ارتباط با شهروندان دارای محدودیت مانند ناشنوایان به ویژه در مسیرهای مجاور مراکز درمانی ناشنوایان و سازمان بهزیستی کشور ضروی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه دهم مهرماه_ در نودوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به هشتم و نهم مهرماه روز جهانی ناشنوایان و روز جهانی سالمندان، اظهار کرد: با توجه به اینکه آماده‌سازی زمینه پذیرش و حضور پررنگ فعالیت‌های اجتماعی این اقشار در محیط شهری از جمله وظایف مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: طبق فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ایجاد شرایط استفاده از تجربه و خرد جمعی سالمندان در بهبود امور جامعه توصیه می‌شود لذا اهتمام شهرداری تهران در خصوص همکاری هم‌افزایانه با سازمان بهزیستی در تدوین و اجرای شاخص‌ها و زیربرنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به شهر دوستدار سالمند در قالب مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان ضرورت دارد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آموزش رانندگان اتوبوس و راهبران مترو برای کسب دانش مورد نیاز در ارتباط با شهروندان دارای محدودیت مانند ناشنوایان به ویژه در مسیرهای مجاور مراکز درمانی ناشنوایان و سازمان بهزیستی کشور و آموزش کارکنان مراکز مدیریت میوه و تره‌بار در خصوص نحوه ارائه خدمات به شهروندان دارای محدودیت امری ضروری است.

وی گفت: ارائه خدمات ویژه به شهروندان سالمند در حمل‌ونقل بار و ایجاد فضاهایی برای نشستن در طول مسیرهای تردد به این مراکز جهت تسهیل‌پذیر شدن محیط شهری برای آن‌ها و احترام به منزلت و جلوگیری از انزوای اجتماعی برخی شهروندان از جمله پیشنهاداتی است که نمایندگان این قشر از جامعه در ملاقات‌های مردمی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران مطرح می‌کنند.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: لازم است شهرداران مناطق و دبیرخانه شهر دوستدار سالمند به صورت دوره‌ای گزارش‌هایی در خصوص اقدامات خود در این خصوص به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه دهند.

کد خبر 609160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.