تسهیلات ویژه شهرداری مشهد برای رانندگان سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: برای کمک به رفع مشکل سرویس مدرسه به والدینی که سرویس‌دهی دانش‌آموز خود و سایر دانش‌آموزان را تقبل کنند و سرویس مدرسه شوند، مجوز رایگان و سهمیه سوخت اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمد محبی در خصوص وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور در حوزه سرویس‌دهی مدارس کارگروه ماده ۱۸ در نظر گرفته شده است که رئیس این کارگروه آموزش‌وپرورش، دبیر کارگروه سازمان تاکسیرانی و عضو دیگر آن نماینده اولیا است.

وی با بیان اینکه وظیفه این کارگروه مدیریت کردن سرویس‌های مدارس است، افزود: در این راستا برای اعضا وظایفی را در نظر گرفته شده است که وظیفه شهرداری در این کارگروه تنها تعیین و ارزیابی شرکت‌های متقاضی سرویس‌دهی مدرسه، صدور مجوز و معرفی آنان به آموزش‌وپرورش است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: ارائه مجوز به رانندگان سرویس مدرسه که از سوی شرکت‌ها طبق ضوابط و پس از ثبت در سامانه «سپند» به سازمان معرفی می‌شوند نیز از دیگر وظایف ما در کارگروه ماده ۱۸ است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش این شرکت‌ها را به نواحی مختلف خود اعلام و نواحی نیز به مدارس معرفی می‌کنند و شرکت‌های مذکور برای ارائه سرویس مدرسه با مدارس قرارداد امضا می‌کنند.

محبی به تعیین نرخ سرویس مدرسه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در تعیین نرخ سرویس مدارس هم تاکسیرانی شهرداری مشهد نقشی ندارد، بلکه نرخ بر اساس کیلومتر در کارگروه ماده ۱۸ تعیین و برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق گزارش کارگروه ماده ۱۸ در حال حاضر با معضل کمبود خودرو متقاضی سرویس مدرسه روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا دو سال سرویس مدرسه نیاز نبود لذا رانندگان یا سراغ شغل دیگری رفته بند یا در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ‌ها و اینکه درآمد آنان در تاکسی‌های اینترنتی و شغل‌های جدید بهتر است تمایلی برای فعالیت به‌عنوان سرویس مدرسه ندارند، لذا خارج از وظیفه و برای کمک به رفع مشکل تاکسیرانی شهرداری مشهد پیشنهادهایی را به کارگروه ماده ۱۸ پیشنهاد داده است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد اول ما این بود که از والدینی که فرزندان دانش‌آموز خود را به مدرسه می‌آورند کمک بگیریم تا در صورت تمایل همراه خود سه دانش‌آموز دیگر را نیز به مدرسه بیاورند و در مقابل ما مجوز رایگان بدهیم که مصوبه آن را از شورای اسلامی شهر دریافت کرده‌ایم؛ همچنین سهمیه بنزینی که وزارت کشور برای سرویس مدرسه در نظر گرفته است به والدینی که سرویس مدرسه شوند نیز تعلق گیرد که این موضوع از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌ها پیگیری و با آن موافقت شده است.

محبی تصریح کرد: پیشنهاد دومی که با موافقت کارگروه ماده ۱۸ روبه‌رو شد این بود که برای تاکسیرانان گردشی و فعال در خطوط پیامک ارسال و از آن‌ها دعوت شود تا با مراجعه به مدارس سرویس دانش‌آموزان را بپذیرند که این پیامک‌ها ارسال شده است و به دنبال آن هستیم تا مشوق‌هایی از سوی دولت برای متقاضیان در نظر گرفته شود.

کد خبر 609154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.