اجرای قانون نظام صنفی، باعث ایجاد انضباط شهری خواهد شد

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: حل مشکلات بازار بدون کمک و همکاری اصناف و ادارات و نهادهای مختلف امکان‌پذیر نیست؛ از این‌رو به دنبال افزایش تعاملات اتاق اصناف با دستگاه‌های مختلف شهرستان لنجان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کرمی در جلسه اهدای اعتبارنامه هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به نقش انکارناپذیر اصناف در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: براساس مستندات تاریخی اصناف و بازاریان از دیرباز در کنار انجام فعالیت‌های اقتصادی، نقش بسزایی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی داشته‌اند و این مسئله پیوندی مستحکم را با سایر گروه‌ها به‌خصوص اقشار مختلف مردم رقم زده است.

وی با بیان اینکه اصناف در مقایسه با کسب‌وکارهای بزرگ با سرمایه کمتر اما ظرفیت بیشتر، اشتغال ایجاد می‌کنند، افزود: فعالیت‌های اصناف از بطن جامعه بوده است، از این‌رو فعالیت این قشر همواره در تعامل متقابل با نیازها و تقاضاهای شهروندان بوده از سوی دیگر به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار بالای فعالیت‌های صنفی شاهد ایجاد اشتغال با کارآفرینی نسل‌های مختلف در کنار استفاده از خلاقیت و نوآوری هستیم که این مهم نشان از جایگاه بازاریان دارد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: حل مشکلات بازار بدون کمک و همکاری اصناف و ادارت و نهادهای مختلف امکان‌پذیر نیست؛ از این‌رو به دنبال افزایش تعاملات اتاق اصناف با دستگاه‌های مختلف شهرستان لنجان هستیم.

کرمی ادامه داد: قانون نظام صنفی، جزو قوانینی است که باعث ایجاد نظم و انضباط شهری و صنفی خواهد شد؛ از این‌رو در تلاش هستیم با آموزش قوانین به اصناف، برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر در مسیری حرکت کنیم تا اصناف و بازاریان شهرستان لنجان که دارای فرهنگی غنی و سابقه تاریخی درخشان هستند، به جایگاه واقعی خود برسند.

کد خبر 609133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.