استراتژی جدید بوستون برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

تقویت سایبان‌های درختی مهم‌ترین هدف جدید مدیران بوستون، مرکز و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی در مناطق به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره تفریحات و سرگرمی بوستون به‌تازگی میزبان بخش جدیدی برای جنگل‌داری بوده است که با هدف مبارزه با تغییرات اقلیمی در سراسر شهر احداث شده است. کارکنان این بخش موظف هستند به تقویت درختان سراسر بوستون بپردازند تا از این طریق به افزایش زیست‌پذیری و رفاه در تمام مناطق کمک کنند. این افراد فعالیت‌های خود را زیر نظر راهنمایانی انجام می‌دهند که به آن‌ها در زمینه دستیابی به منابع مورد نیاز برای کاشت درختان جدید آموزش می‌دهند و اصول مهم نگهداری از درختان قدیمی را نیز برای آن‌ها فراهم می‌آورند.

مدیران بوستون با همکاری محققان بخش Arnold Arborteum دانشگاه هاروارد موفق به کاشت نوعی درخت به نام «سرخ چوب سپیده‌دم» در شهر شدند که این درختان از عمری دو میلیون ساله برخوردار است و برای اولین بار به آمریکای شمالی وارد شده است.

استراتژی جدید بوستون برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

مدیران بوستون ادعا کرده‌اند که ایجاد سایبان‌های درختی بخشی اساسی از زیرساخت‌های شهر به‌شمار می‌رود که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش دمای مناطق ایفا کند، ضمن اینکه در بهبود کیفیت آب و کاهش اثرات سیل از طریق جذب آب باران به خود سهیم است.

پیش از این، گروهی از محققان آمریکایی به مطالعه ۱۰۰ شهر در سراسر کشور پرداختند و متوجه شدند که دمای بعضی از مناطق شهری پنج درجه سانتی‌گراد بالاتر از سایر مناطق است و جالب این‌که ساکنان چنین محله‌هایی را اغلب افراد کم‌درآمد و فقیر تشکیل می‌دهد که محیط پیرامون آن‌ها از کمترین فضای سبز، پارک و امکانات بهداشتی برخوردار است.

مدیران بوستون در نظر دارند این مناطق را در اولویت پیاده‌سازی طرح تقویت و کاشت درختان خود قرار دهند تا ساکنان آن‌ها را از مزایای بی‌شمار پوشش سبز گیاهی برخوردار کنند و اثرات جزایر گرمایی را در این مناطق به حداقل برسانند.

استراتژی جدید بوستون برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کد خبر 609122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.