اصناف یکی از قوی‌ترین تشکل‌های کشور هستند

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: اصناف در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی از گستره جمعیت و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند و با تلاشی که انجام می‌دهند به گردش اقتصادی کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی دهقانی امروز _یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱_ در جمع اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و جمعی از پیشکسوتان بازار این شهرستان، اصناف را رگ حیات شهرهای ایران دانست و اظهار کرد: اصناف و بازاریان همواره در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش مؤثر داشته‌اند؛ به‌گونه‌ای که آنان را یکی از پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی بازاریان را قشری اسلامی و انقلابی دانست و گفت: حضور اصناف و بازاریان در جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی، راهپیمایی‌ها و کمک‌های مالی آن‌ها بی‌بدیل بوده است و این نقش را کماکان بر عهده دارند، به‌گونه‌ای که هرکجا انقلاب از آنها متوقع باشد، در آن عرصه حضوری تاریخ‌ساز خواهند داشت.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود اصناف را بازوان ستبر انقلاب دانستند، تصریح کرد: اصناف در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی از گستره جمعیت و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند و با تلاشی که انجام می‌دهند به گردش اقتصادی کمک می‌کنند و بر همین اساس در جبهه جنگ اقتصادی به عنوان یکی از سنگرهای مهم شناخته می‌شوند.

دهقانی با بیان اینکه اصناف یکی از قوی‌ترین تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کشور به‌شمار می‌آیند، ادامه داد: اصناف در هرجایی حضور داشته باشند نقش کلیدی را در ایجاد آرامش ایفا می‌کنند، از این‌رو آنان نیز در راستای رونق کسب و کار انتظار دارند. هیئت رئیسه اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های صنفی طبق اساسنامه و با درایت و برنامه‌ریزی مدون به گونه‌ای عمل کنند که روح و جان تازه‌ای به بازار شهرستان ببخشند.

وی با بیان اینکه انسجام اصناف باعث افزایش اقتدار آنان خواهد شد، اضافه کرد: اقتدار اصناف به واسطه بصیرت اصناف و بازاریان و حمایت مردم تحقق پیدا کرده است و بررسی و حل و فصل مشکلات و چالش‌های آنان با نگاه جهادی مسئولان می‌تواند به رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در شهرستان لنجان بینجامد.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان متذکر شد: آموزش صاحبان کسب و کار قبل از ورود به بازار، پیگیری و ساماندهی صنف‌های بدون پروانه کسب، بررسی مشکلات اصناف و هماهنگی با اداره‌های دولتی و کمیسیون نظارت، از جمله مهم‌ترین هدف‌های فعالیت اتاق اصناف به‌شمار می‌آید و امیدواریم با افزایش اتحاد بین اصناف و اتحادیه‌های صنفی شاهد امیدافزایی بیشتر و افزایش اتحاد این قشر مؤثر باشیم.

دهقانی همدلی هیئت رئیسه اتاق اصناف را کلید عبور از چالش‌ها و مشکلات دانست و مطرح کرد: با صدور اعتبارنامه‌ها دوره جدید هیئت رئیسه اتاق به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و امیدواریم با حرکت در مسیر قانون و دفاع از حقوق اصناف، انتظارات این قشر مؤثر از نمایندگان خود در اتحادیه‌ها و اتاق اصناف برآورده شود.

کد خبر 609108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.