از شیوه سرمایه‌گذاری ابلاغی وزارت کشور استقبال نشده است

شهردار خرم‌آباد گفت: در بحث درآمد پایدار هیچ‌کس از این شیوه سرمایه‌گذاری که وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ کرده است، استقبال نمی‌کند.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قوانینی که در خصوص بحث ارزش افزوده توسط سازمان مالیاتی کشور تبیین شده است، باید بازبینی شود، چراکه موجب شکاف میان استان‌ها، به‌خصوص استان‌های غربی با محوریت استان‌های برخوردار از صنایع مادر شده است و این شکاف روز به روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که مردم از سود بانکی ۲۰ درصد استفاده می‌کنند، هیچ سرمایه‌گذاری با توجه به مشکلاتی که پیش رو دارد، حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه شهرداری با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: درآمدزایی از محل چهار درصد ارزش افزوده رعایت نمی‌شود و در صورتی که رعایت شود شهری مانند خرم‌آباد سالی ۵۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمد دارد.

وی با بیان اینکه هر استان باید این درآمد را در محدوده خودش هزینه کند، تاکید کرد: اعلام کرده‌ایم که این شاخص را باید بر حسب جمعیت و عقب‌افتادگی شهرها حساب کنند تا بتوانیم گره‌گشای مشکلات شهر باشیم و در این راستا گام‌های مؤثری برداریم.

شهردار خرم‌آباد گفت: در بحث ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی، حق شهرداری‌ها داده نمی‌شود در حالی که باید ۶۰ درصد این مبلغ به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد به دهیاری‌ها اختصاص پیدا کند، اما این امر تاکنون محقق نشده است، در حالی که می‌توانیم سالیانه مبالغ زیادی را از این محل دریافت کنیم.

کد خبر 609096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.